Język hiszpański
Język hiszpański w Przedszkolu Publicznym 29
Patrycja Bierska – nauczycielka
Celem zajęć z języka hiszpańskiego w przedszkolu jest próba zaciekawienia dzieci językiem hiszpańskim, umożliwienie im poznania melodii tego języka, a także zapoznanie z inną kulturą i innym sposobem wyrażania myśli. To tylko wstęp do czegoś, co potem dzieci będą mogły rozwijać i doskonalić w szkole podstawowej i na dalszych etapach nauki.
Przyjazna atmosfera zajęć sprawia, że przedszkolaki w naturalny i niewymuszony sposób przyswajają język obcy. Wykorzystanie gier, zabaw ruchowych, rymowanek oraz piosenek umożliwia im efektywną naukę.
Mam nadzieję, że moja pasja do języka hiszpańskiego w połączeniu z kreatywnością sprawią, iż nauka języka hiszpańskiego w naszym przedszkolu będzie dla dzieci przede wszystkim wspaniałą przygodą!
*Zapraszam do GALERII – gdzie znajdziecie Państwo zdjęcia z zajęć.
LUTY
GRUPA 3, 4-latków
Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.
-
Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
-
Kolory i liczebniki 1-10.
-
Części ciała.
-
Członkowie rodziny.
-
Podstawowe zwroty grzecznościowe.
-
Pory roku i pogoda.
-
Poznawanie nazw ubrań z listopada.
-
Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.
-
Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska – Los Tres Reyes Magos, una tradición española.
-
Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01), Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07) – El día de la abuela y el abuelo en Polonia, El día de los abuelos en España
Poznajemy nazwy zwierząt.
Zwierzęta domowe.
La casa - dom
El perro - pies
El gato – kot
El conejo – królik
El hámster - chomik
El loro - papuga
El pez - ryba
La tortuga - żołw
Tengo… - mam
Zwierzęta na farmie.
La granja – folwark, farma
La vaca - krowa
El caballo - koń
El gallo – kogut
La gallina – kura
El burro - osioł
El pato - kaczor
La cabra - koza
La oveja - owca
El cerdo - prosiak
Los animales de la granja – zwierzęta na farmie - film
https://www.youtube.com/watch?v=xE6xlNwclu4
Nowa piosenka „La vaca Lola” (słowa piosenki poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=eNLjdPI9zdE
Letras – Słowa:
La vaca Lola
La vaca Lola
Tiene cabeza y tiene cola
La vaca Lola
La vaca Lola
Tiene cabeza y tiene cola
Y hace muuu
Poznajemy nazwy pojazdów.
el auto - samochód
el avión - samolot
el tren - pociąg
la bicicleta– rower
el barco – statek
Me gusta viajar – lubię podróżować
El mundo - świat
*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów
https://www.youtube.com/watch?v=tg5t3bVA4V4
GRUPA 5, 6-latków
Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.
-
Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
-
Kolory i liczebniki 1-10.
-
Części ciała.
-
Członkowie rodziny.
-
Podstawowe zwroty grzecznościowe.
-
Pory roku i pogoda.
-
Poznawanie nazw ubrań z listopada.
-
Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.
-
Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska – Los Tres Reyes Magos, una tradición española.
-
Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01), Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07) – El día de la abuela y el abuelo en Polonia, El día de los abuelos en España
Poznajemy nazwy zwierząt.
Zwierzęta domowe.
La casa - dom
El perro - pies
El gato – kot
El conejo – królik
El hámster - chomik
El loro - papuga
El pez - ryba
La tortuga - żołw
Tengo… - mam
Zwierzęta na farmie.
La granja – folwark, farma
La vaca - krowa
El caballo - koń
El gallo – kogut
La gallina – kura
El burro - osioł
El pato - kaczor
La cabra - koza
La oveja - owca
El cerdo - prosiak
Piosenka La granja y sus animales
https://www.youtube.com/watch?v=YwYckV5hLjI
Los animales de la granja – zwierzęta na farmie - film
Poznajemy nazwy pojazdów.
el auto / el coche - samochód
el aútobus - auobus
el tranvía - tramwaj
el avión - samolot
el tren - pociąg
la bicicleta, el bici – rower
el patinete - hulajnoga
el barco - statek
el yate - jacht
la motocicleta, la moto - motocykl
el camión - ciężarówka
la raqueta – rakieta
Nowe piosenki „Medios de transporte” (słowa poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=K7FiUvigEXE
???? Letras ???? – Słowa:
Me gusta viajar, viajar en tren
Me gustan los trenes y hacen chu, chu ,chuuu!
Me gusta viajar, viajar en avión
Me gustan los aviones y hacen woosh, woosh!
Me gusta viajar, viajar en barco
Me gustan los barcos y hacen honk honk honk!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
Me gusta viajar, viajar en auto
Me gustan los autos y hacen ruum, ruum, ruum!
Me gusta viajar, viajar en bicicleta
Me gustan las bicicletas y hacen ring, ring , ring!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
Me gusta viajar, viajar a caballo
Me gustan los caballos y hacen taca, taca, tac!
Me gusta viajar, viajar en burro
Me gustan los burros y hacen hee-haw!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
https://www.youtube.com/watch?v=XXVc12lsiVw
???? Letras ???? – Słowa:
Si a un lugar tienes que llegar
los medios de transporte vas a utilizar
volando, por tierra, por rios o por mar
los medios de transporte nos ayudan a llegar
Auto es car
avión es plane
moticicleta motorcycle
bote es boat
autobús bus
barco es ship
bicicleta bicycle
y tren es train
son los medios de transporte
*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów
https://www.youtube.com/watch?v=tg5t3bVA4V4
STYCZEŃ
GRUPA 3, 4-latków
Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory i liczebniki 1-10.
- Części ciała.
- Członkowie rodziny.
- Podstawowe zwroty grzecznościowe.
- Pory roku i pogoda.
- Poznawanie nazw ubrań z listopada.
- Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.
Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska
– Los Tres Reyes Magos, una tradición española
Ya vienen los Tres Reyes Magos. – Już przybywają Trzej Królowie.
(Ellos)Traen juguetes/regalos a los niños. - (Oni)Przynoszą zabawki/prezenty dzieciom.
un bicicleta - rower
una pelota - piłka
un tren - pociąg
un oso de peluche – miś pluszowy
una muñeca - lalka
unos cubos (de lego) – klocki (lego)
Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01),
Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07)
– El día de la abuela y el abuelo en Polonia,
El día de los abuelos en España
Un poema corto: Krótki wierszyk:
Te quiero, te quiero, mi abuelo! Kocham Cię, kocham Cię, Mój Dziadku!
Te quiero, te quiero, mi abuela! Kocham Cię, kocham Cię, Moja Babciu!
Os quiero, os quiero! Kocham Was, kocham Was!
Mi corazón, Moje serce,
está lleno de amor. jest pełne miłości!
GRUPA 5, 6-latków
Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory i liczebniki 110.
- Części ciała.
- Członkowie rodziny.
- Podstawowe zwroty grzecznościowe.
- Pory roku i pogoda.
- Poznawanie nazw ubrań z listopada.
- Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.
Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska
– Los Tres Reyes Magos, una tradición española
Ya vienen los Tres Reyes Magos. – Już przybywają Trzej Królowie.
(Ellos)Traen juguetes/regalos a los niños. - (Oni)Przynoszą zabawki/prezenty dzieciom.
un bicicleta un bici – rower
una pelota – piłka
un tren – pociąg
un oso de peluche – miś pluszowy
una muñeca – lalka
unos cubos (de lego) – klocki (lego)
una pelota – piłka
un cohete – statek kosmiczny/rakieta
un robot – robot
una raqueta – rakieta
una casa de muñecas – dom dla lalek
un coche – auto
un avión – samolot
un motocicleta – motocykl
Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01), Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07)
– El día de la abuela y el abuelo en Polonia, El día de los abuelos en España
Un poema corto: Krótki wierszyk:
Te quiero, te quiero, mi abuelo! Kocham Cię, kocham Cię, Mój Dziadku!
Te quiero, te quiero, mi abuela! Kocham Cię, kocham Cię, Moja Babciu!
Os quiero, os quiero! Kocham Was, kocham Was!
Mi corazón, Moje serce,
está lleno de amor. jest pełne miłości!
Nowa piosenka „Quiero Mucho a mis abuelos” (słowa piosenki poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=35Uucwdk-9g
Quiero mucho a mis abuelos Bardzo kocham moich dziadków,
por que gran amor me dan bo dają mi tyle miłości,
juegos, sonrizas y besos, zabawy, uśmiechy i buziaki,
tienen para mi. mają dla mnie.
No me siento nunca solo Nigdy nie czuję się samotny,
por que me pueden cuidar bo oni mogą się mną zaopiekować,
noches, días , madrugadas noce, dni, wczesne poranki,
tienen para mi. mają dla mnie.
Coro: Ref.
De mis abuelos Od moich dziadków,
un amor mas grande no hay Nie ma większej miłości ,
de mis abuelos Od moich dziadków,
mil hitorias voy a guardar. Zamierzam zachować tysiąc opowieści.
GRUDZIEŃ
GRUPA 3, 4-latków
Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory i liczebniki 1-10.
- Części ciała.
- Członkowie rodziny.
- Podstawowe zwroty grzecznościowe.
- Pory roku i pogoda.
Kontynuujemy poznawanie nazw ubrań z listopada.
Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.
Feliz Navidad – Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
Papá Noel - Mikołaj
El árbol de Navidad - choinka
La bola de Navidad - bombka
La estrella - gwiazda
El regalo - prezent
El calcetín navideño – skarpeta na prezenty
El reno - renifer
El monigote – bałwan
La bola de nieve – śnieżka (kula śniegowa)
Piosenka - „Feliz Navidad” (José Feliciano)
https://www.youtube.com/watch?v=2PVRxmjZNC4
Feliz Navidad
Feliz Navidad
Feliz Navidad
Próspero año y felicidad 2x
I wanna wish you a merry Christmas
I wanna wish you a merry Christmas
I wanna wish you a merry Christmas
From the bottom of my heart
2x
GRUPA 5, 6-latków
Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory i liczebniki 110.
- Części ciała.
- Członkowie rodziny.
- Podstawowe zwroty grzecznościowe.
- Pory roku i pogoda.
Kontynuujemy poznawanie nazw ubrań z listopada.
Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.
Feliz Navidad – Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
Papá Noel - Mikołaj
El árbol de Navidad - choinka
La bola de Navidad - bombka
La estrella - gwiazda
El regalo - prezent
El calcetín navideño – skarpeta na prezenty
El reno - renifer
El monigote – bałwan
La bola de nieve – śnieżka (kula śniegowa)
Tarjetas de Navidad – kartki świąteczne
¿Qué quieres para Navidad? - Co chcesz na Święta?
Quiero… - Chcę…
un bicicleta – rower
una pelota – piłka
un tren – pociąg
un oso de peluche – miś pluszowy
una muñeca - lalka
unos cubos (de lego) – klocki (lego)
Piosenka - „Campana sobre campana”
https://www.youtube.com/watch?v=acspyOTJQv4&t=413s
Campana sobre campana
Y sobre campana una
Asómate a la ventana
Verás al Niño en la cuna
Ref. Belén, campanas de Belén
Que los Ángeles tocan
Qué nuevas me traéis?
Recogido tu rebaño
A dónde vas pastorcito?
Voy a llevar al portal
Requesón, manteca y vino
Ref. Belén, campanas de Belén …
Campana sobre campana
Y sobre campana dos
Asómate a la ventana
Porque está naciendo Dios
Ref. Belén, campanas de Belén …
Caminando a media noche
¿Dónde caminas pastor?
Le llevo al niño que nace
Como a Dios mi corazón
Ref. Belén, campanas de Belén …
Campana sobre campana
Y sobre campana una
Asómate a la ventana
Verás al Niño en la cuna
Ref. Belén, campanas de Belén …
Recogido tu rebaño
A dónde vas pastorcito?
Voy a llevar al portal
Requesón, manteca y vino
Ref. Belén, campanas de Belén ...
LISTOPAD
GRUPA 3, 4 – latków
Utrwalamy materiał z września i października – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory i liczebniki 1-10.
- Części ciała.
- Członkowie rodziny.
Zwroty
- Por favor. - Proszę.
- Escucha. - Słuchaj.
- Observa. - Obserwuj.
- Repite. - Powtarzaj.
- Tengo... - Mam....
- Maestra, por favor… - Proszę Pani…
- Mano arriba. - Ręka do góry.
- Si. / No. - Tak. / Nie.
Poznajemy cztery pory roku.
La primavera – wiosna
El verano – lato
El otoño – jesień
El invierno – zima
Poznajemy nazwy ubrań.
La ropa. – Ubranie.
¿Qué me pongo hoy? - W co mam się dziś ubrać?
Ponte…! - Załóź…!
La camisa. - Koszula.
La falda. - Spódnica.
Los pantalones. - Spodnie.
Loscalcetines. - Skarpetki.
Los zapatos. - Buty.
La bufanda. - Szalik.
El gorro. - Czapka.
Los guantes. - Rękawiczki.
La chaqueta. - Kurtka.
Nowa piosenka „De esta forma nos vestimos” (słowa piosenki poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=KYwNrelmicc
GRUPA 5, 6 – latków
Utrwalamy materiał z września i października – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory i liczebniki 1-10.
- Części ciała.
- Członkowie rodziny.
Zwroty
- Por favor. - Proszę.
- Escucha. - Słuchaj.
- Observa. - Obserwuj.
- Repite. - Powtarzaj.
- Tengo... - Mam....
- Maestra, por favor… - Proszę Pani…
- Puedo ir al servicio, por favor? - Czy mogę iść do toalety?
- Si. / No. - Tak. / Nie.
Poznajemy cztery pory roku.
La primavera – wiosna
El verano – lato
El otoño – jesień
El invierno – zima
Utrwalamy zjawiska pogodowe.
¿Que tiempo hace hoy? - Jaka jest dzisiaj pogoda?
Hace sol. – Świeci słońce.
Hace calor. – Jest upał.
Hace fresco. – Jest rześko.
Hace frío. – Jest zimno.
Hace mal tiempo. – Jest brzydka pogoda.
Hace buen tiempo. – Jest ładna pogoda.
Está nublado. – Jest pochmurno.
Está lloviendo. (Llueve) – Pada deszcz.
Está nevando. (Nieva.) – Pada śnieg.
Está despejado. – Jest bezchmurnie.
Hace viento. – Wieje wiatr.
Hay tormenta. – Jest burza.
Hay granizo. – Pada grad.
Hay niebla. – Jest mgła.
Mucho – dużo
Poco – mało, trochę
Poznajemy nazwy ubrań.
La ropa. – Ubranie.
¿Qué me pongo hoy? - W co mam się dziś ubrać?
Ponte…! - Załóź…!
La camisa. - Koszula.
La falda. - Spódnica.
Los pantalones. - Spodnie.
Loscalcetines. - Skarpetki.
Los zapatos. - Buty.
La bufanda. - Szalik.
El gorro. - Czapka.
Los guantes. - Rękawiczki.
La chaqueta. - Kurtka.
Nowa piosenka „De esta forma nos vestimos”:
https://www.youtube.com/watch?v=KYwNrelmicc
Letras – Słowa:
De esta forma me pongo la camiseta - W ten sposób zakładam koszulkę.
Me pongo la camiseta - zakładam koszulkę.
Me pongo la camiseta - zakładam koszulkę.
De esta forma me pongo la camiseta - W ten sposób zakładam koszulkę
Me visto todos los días. - Codziennie się ubieram.
De esta forma me pongo pantalones - W ten sposób zakładam spodnie
Me pongo pantalones - zakładam spodnie
Me pongo pantalones - zakładam spodnie
De esta forma me pongo pantalones - W ten sposób zakładam spodnie
Me visto todos los días - Codziennie się ubieram
De esta forma me abotono la camisa -W ten sposób zapinam koszulę.
Me abotono la camisa - zapinam koszulę
Me abotono la camisa - zapinam koszulę
De esta forma me abotono la camisa -W ten sposób zapinam koszulę.
Me visto todos los días - Codziennie się ubieram.
De esta forma me pongo calcetines - W ten sposób zakładam skarpetki
Me pongo calcetines - zakładam skarpetki
Me pongo calcetines - zakładam skarpetki
De esta forma me pongo calcetines - W ten sposób zakładam skarpetki
Me visto todos los días - Codziennie się ubieram.
De esta forma me ato los zapatos -W ten sposób wiążę buty
Me ato los zapatos - wiążę buty
Me ato los zapatos - wiążę buty
De esta forma me ato los zapatos -W ten sposób wiążę buty
Me visto todos los días - Codziennie się ubieram.
De esta forma me cierro la chaqueta - W ten sposób zapinam kurtkę
Me cierro la chaqueta - zapinam kurtkę
Me cierro la chaqueta - zapinam kurtkę
De esta forma me cierro la chaqueta - W ten sposób zapinam kurtkę
Me visto todos los días - Codziennie się ubieram.
PAŹDZIERNIK
GRUPA 3, 4-latków
Utrwalamy materiał z września – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory.
- Liczebniki 1-10.
Nowa piosenka „Hola hola ¿Cómo estás?”
https://www.youtube.com/watch?v=7wTkHmpDE9k
Letras – Słowa:
Hola, hola, hola, ¿Cómo estás?
Yo muy bien y tu ¿Que tal?
Hola hola hola ¿Cómo estás?
Vamos a ...aplaudir Będziemy… klaskać
...saltar skakać
...silvar gwizdać
...cantar śpiewać
...saludar machać na powitanie
...chasquear pstrykać palcami
Poznajemy części ciała.
Las partes del cuerpo – części ciała.
La cabeza - głowa
Los ojos - oczy
Las orejas - uszy
La boca - usta
El nariz - nos
Los hombros - ramiona
Las rodillas - kolana
Las pies - stopy
Piosenka „Cabeza Hombros Rodillas Y Pies”
https://www.youtube.com/watch?v=Ovc3IG3pBBQ
Letras – Słowa:
Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.
Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.
Y ojos y orejas y boca y nariz
Cabeza, hombro, rodillas y pies, rodillas y pies.
¡Tratemos un poco más rápido!
Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.
Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.
Y ojos y orejas y boca y nariz
Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.
¿¡Más rápido!?
Zwroty z piosenki:
¡Tratemos un poco más rápido! Spróbujmy trochę szybciej!
¡Más rápido! Szybciej!
Poznajemy członków rodziny.
La familia rodzina
Mamá - la madre mama - matka
Papá el padre tata - ojciec
El bebé – la bebé dziecko chłopiec - dziewczynka
La abuela babcia
El abuelo dziadek
Piosenka „Tiburón Bebé
https://www.youtube.com/watch?v=srAVqewVajo
Letras – Słowa:
Tiburón Bebé Tiburón bebé, du ru du ru. Tiburón bebé, du ru du ru. Tiburón bebé, du ru du ru. ¡Bebé!
Tiburón mamá, du ru du ru. Tiburón mamá, du ru du ru. Tiburón mamá, du ru du ru. ¡Mamá!
Tiburón papá, du ru du ru. Tiburón papá, du ru du ru. Tiburón papá, du ru du ru. ¡Papá!
Tiburón abuela, du du ru. Tiburón abuela, du du ru. Tiburón abuela, du du ru. ¡Abuela!
Tiburón abuelo, du du ru. Tiburón abuelo, du du ru. Tiburón abuelo, du du ru. ¡Abuelo!
A cazar, du du ru du du ru. A cazar, du du ru du du ru. A cazar, du du ru du du ru. ¡A cazar!
A escapar, du du ru du du ru. A escapar, du du ru du du ru. A escapar, du du ru du du ru. ¡A escapar!
Salvos ya, du du ru du du ru. Salvos ya, du du ru du du ru. Salvos ya, du du ru du du ru. ¡Salvos ya!
Se acabó, du du ru du du ru. Se acabó, du du ru du du ru. Se acabó, du du ru du du ru. ¡Se acabó!
Zwroty z piosenki:
A cazar Na polowanie!
A escapar Uciekamy!
Salvos ya Już uratowani!
Se acabó To koniec!
Poznajemy nazwy pojazdów.
el auto - samochód
el avión - samolot
el tren - pociąg
la bicicleta– rower
el barco – statek
el caballo – koń
el burro - osioł
Me gusta viajar – lubię podróżować
El mundo – świat
Piosenka „Me gusta viajar” (słowa poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=K7FiUvigEXE
???? Letras ???? – Słowa:
Me gusta viajar, viajar en tren
Me gustan los trenes y hacen chu, chu ,chuuu!
Me gusta viajar, viajar en avión
Me gustan los aviones y hacen woosh, woosh!
Me gusta viajar, viajar en barco
Me gustan los barcos y hacen honk honk honk!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
Me gusta viajar, viajar en auto
Me gustan los autos y hacen ruum, ruum, ruum!
Me gusta viajar, viajar en bicicleta
Me gustan las bicicletas y hacen ring, ring , ring!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
Me gusta viajar, viajar a caballo
Me gustan los caballos y hacen taca, taca, tac!
Me gusta viajar, viajar en burro
Me gustan los burros y hacen hee-haw!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów
https://www.youtube.com/watch?v=6pyt5hCu-Rs
GRUPA 5, 6-latków
Utrwalamy materiał z września – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.
- Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
- Kolory.
- Liczebniki 1-10.
Utrwalamy piosenki:
„Hola hola ¿Cómo estás?” https://www.youtube.com/watch?v=7wTkHmpDE9k
„Hola Que tal?” https://www.youtube.com/watch?v=ieeVRAsaal0
Utrwalamy części ciała.
Las partes del cuerpo – części ciała.
La cabeza - głowa
Los ojos - oczy
Las orejas - uszy
La boca - usta
El nariz - nos
Los hombros - ramiona
Las rodillas - kolana
Las pies - stopy
Piosenka „Cabeza Hombros Rodillas Y Pies” https://www.youtube.com/watch?v=Ovc3IG3pBBQ
Utrwalamy członków rodziny.
La familia rodzina
Piosenka „Tiburón Bebé
https://www.youtube.com/watch?v=srAVqewVajo
Poznajemy nazwy pojazdów.
el auto - samochód
el avión - samolot
el tren - pociąg
la bicicleta– rower
el barco – statek
el caballo – koń
el burro - osioł
Me gusta viajar – lubię podróżować
El mundo – świat
Piosenka „Me gusta viajar” (słowa poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=K7FiUvigEXE
???? Letras ???? – Słowa:
Me gusta viajar, viajar en tren
Me gustan los trenes y hacen chu, chu ,chuuu!
Me gusta viajar, viajar en avión
Me gustan los aviones y hacen woosh, woosh!
Me gusta viajar, viajar en barco
Me gustan los barcos y hacen honk honk honk!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
Me gusta viajar, viajar en auto
Me gustan los autos y hacen ruum, ruum, ruum!
Me gusta viajar, viajar en bicicleta
Me gustan las bicicletas y hacen ring, ring , ring!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
Me gusta viajar, viajar a caballo
Me gustan los caballos y hacen taca, taca, tac!
Me gusta viajar, viajar en burro
Me gustan los burros y hacen hee-haw!
Viaja, viaja, viaja por el mundo
No hay lugar al que no pueda ir
*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów
https://www.youtube.com/watch?v=6pyt5hCu-Rs
Utrwalamy zjawiska pogodowe.
¿Que tiempo hace hoy? - Jaka jest dzisiaj pogoda?
Hace sol. – Świeci słońce.
Hace calor. – Jest upał.
Hace fresco. – Jest rześko.
Hace frío. – Jest zimno.
Hace mal tiempo. – Jest brzydka pogoda.
Hace buen tiempo. – Jest ładna pogoda.
Está nublado. – Jest pochmurno.
Está lloviendo. (Llueve) – Pada deszcz.
Está nevando. (Nieva.) – Pada śnieg.
Está despejado. – Jest bezchmurnie.
Hace viento. – Wieje wiatr.
Hay tormenta. – Jest burza.
Hay granizo. – Pada grad.
Hay niebla. – Jest mgła.
Mucho – dużo
Poco – mało, trochę
GRUPA 3, 4-latków
Powitania i pożegnania.
¡Hola! - Cześć!
¡Buenos días! - Dzień dobry!
Adiós. - Do widzenia.
¿Cómo estás? - Jak się masz?
Muy bien, gracias. - Dobrze, dziękuję.
¿Y usted? - A ty?
Piosenka „Buenos días, cómo estás”
https://www.youtube.com/watch?v=X-UXGWTEfEI
Przedstawianie się.
¿Cómo te llamas? - Jak się nazywasz?
Me llamo… - Nazywam się…
Poznajemy kolory.
- Zabawa w kolory z piłką, zabawkami i z chustą.
- Zabawa „Gdzie mam różowy?”. Mirad vuestra ropa. ¿Dónde está el rosa? / ¿Dónde tenéis el color rosa? Dzieci patrzą na swoje ubranka i pokazują lub udzielają odpowiedzi. Esto es rosa. - To jest różowe.
Poznajemy liczebniki 1-10.
Piosenka „Cantando los Números” https://www.youtube.com/watch?v=8ydJr1Is8xI
- Zabawa „Kolorowe cyferki”: dzieci wskazują prawidłowe karty z cyframi.
Poznajemy podstawowe polecenia.
¡Siéntate! - Usiądź!
¡Levántate! - Wstań!
Silencio, por favor. - Proszę o ciszę.
GRUPA 5, 6-latków
Powitania i pożegnania.
¡Hola! - Cześć!
¡Buenos días! - Dzień dobry!
¡Buenas tardes! - Dzień dobry! (po godz. 12:00)
¡Buenas noches! - Dobry wieczór! / Dobranoc!
Adiós. - Do widzenia.
¡Hasta luego! - Do zobaczenia!
¿Cómo estás? - Jak się masz?
Muy bien, gracias. - Dobrze, dziękuję.
¿Y usted? - A ty?
Piosenka „Buenos días, cómo estás” https://www.youtube.com/watch?v=X-UXGWTEfEI
Przedstawianie się.
¿Cómo te llamas? - Jak się nazywasz?
Me llamo… - Nazywam się…
Piosenka „¡Hola! ¿Cómo te llamas?” https://www.youtube.com/watch?v=kfAcBvwpGAk
Poznajemy kolory.
- Zabawa La bandera de España – Flaga Hiszpanii (poznają flagę, rozpoznają kolory i następnie ją kolorują).
- Zabawa „Szukaj mnie”: Enséñame el rojo. - Pokaż mi czerwony. / ¿Dónde está el color rojo en este cuarto? - Gdzie jest czerwony kolor w tym pokoju?
Dzieci wskazują na rzeczy w zadanym kolorze.
- Zabawa „Kolorowy telefon”: wersja zabawy w „głuchy telefon” – w której dziecko podaje wybrany kolory na początku „linii telefonicznej”.
- Zabawa w kolory jesieni – kolorujemy Panią Jesień według numerów z kolorami.
Poznajemy liczebniki 1-10
Piosenka „Cantando los Números” https://www.youtube.com/watch?v=8ydJr1Is8xI
- Zabawa „Kolorowe cyferki”: dzieci wskazują prawidłowe karty z cyframi.
- Zabawa „Trzy klocki proszę!” : dziecko podaje określoną ilość rekwizytów.
Dame tres cubitos, por favor. - Podaj mi trzy klocki, proszę!
Poznajemy podstawowe polecenia.
¡Siéntate! - Usiądź!
¡Levántate! - Wstań!
Silencio, por favor. - Proszę o ciszę.
¿Puedo ir al servicio, por favor? - Czy mogę iść do toalety?