Przedszkole Publiczne nr 29

Język hiszpański

 

Język hiszpański w Przedszkolu Publicznym 29

Patrycja Bierska – nauczycielka

 

     Celem zajęć z języka hiszpańskiego w przedszkolu jest próba zaciekawienia dzieci językiem hiszpańskim, umożliwienie im poznania melodii tego języka, a także zapoznanie z inną kulturą i innym sposobem wyrażania myśli. To tylko wstęp do czegoś, co potem dzieci będą mogły rozwijać i doskonalić w szkole podstawowej i na dalszych etapach nauki.

 

Przyjazna atmosfera zajęć sprawia, że przedszkolaki w naturalny i niewymuszony sposób przyswajają język obcy. Wykorzystanie gier, zabaw ruchowych, rymowanek oraz piosenek umożliwia im efektywną naukę.

 

Mam nadzieję, że moja pasja do języka hiszpańskiego w połączeniu z kreatywnością sprawią, iż nauka języka hiszpańskiego w naszym przedszkolu będzie dla dzieci przede wszystkim wspaniałą przygodą!

 

*Zapraszam do GALERII – gdzie znajdziecie Państwo zdjęcia z zajęć.

 


LUTY

GRUPA 3, 4-latków

Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.

  • Kolory i liczebniki 1-10.

  • Części ciała.

  • Członkowie rodziny.

  • Podstawowe zwroty grzecznościowe.

  • Pory roku i pogoda.

  • Poznawanie nazw ubrań z listopada.

  • Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.

  • Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska – Los Tres Reyes Magos, una tradición española.

  • Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01), Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07) – El día de la abuela y el abuelo en Polonia, El día de los abuelos en España

Poznajemy nazwy zwierząt.

Zwierzęta domowe.

La casa - dom

El perro - pies

El gato – kot

El conejo – królik

El hámster - chomik

El loro - papuga

El pez - ryba

La tortuga - żołw

Tengo… - mam

 

Zwierzęta na farmie.

La granja – folwark, farma

La vaca - krowa

El caballo - koń

El gallo – kogut

La gallina – kura

El burro - osioł

El pato - kaczor

La cabra - koza

La oveja - owca

El cerdo - prosiak

 

Los animales de la granja – zwierzęta na farmie - film

https://www.youtube.com/watch?v=xE6xlNwclu4

Nowa piosenka „La vaca Lola (słowa piosenki poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=eNLjdPI9zdE

Letras – Słowa:

La vaca Lola
La vaca Lola
Tiene cabeza y tiene cola

La vaca Lola
La vaca Lola
Tiene cabeza y tiene cola
Y hace muuu

Poznajemy nazwy pojazdów.

el auto - samochód

el avión - samolot

el tren - pociąg

la bicicleta– rower

el barco – statek

Me gusta viajar – lubię podróżować

El mundo - świat

 

*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów

https://www.youtube.com/watch?v=tg5t3bVA4V4

 

GRUPA 5, 6-latków

Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.

  • Kolory i liczebniki 1-10.

  • Części ciała.

  • Członkowie rodziny.

  • Podstawowe zwroty grzecznościowe.

  • Pory roku i pogoda.

  • Poznawanie nazw ubrań z listopada.

  • Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.

  • Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska – Los Tres Reyes Magos, una tradición española.

  • Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01), Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07) – El día de la abuela y el abuelo en Polonia, El día de los abuelos en España

 

Poznajemy nazwy zwierząt.

Zwierzęta domowe.

La casa - dom

El perro - pies

El gato – kot

El conejo – królik

El hámster - chomik

El loro - papuga

El pez - ryba

La tortuga - żołw

Tengo… - mam

 

Zwierzęta na farmie.

La granja – folwark, farma

La vaca - krowa

El caballo - koń

El gallo – kogut

La gallina – kura

El burro - osioł

El pato - kaczor

La cabra - koza

La oveja - owca

El cerdo - prosiak

 

Piosenka La granja y sus animales

https://www.youtube.com/watch?v=YwYckV5hLjI

 

Los animales de la granja – zwierzęta na farmie - film

https://www.youtube.com/watch?v=xE6xlNwclu4

 

Poznajemy nazwy pojazdów.

el auto / el coche - samochód

el aútobus - auobus

el tranvía - tramwaj

el avión - samolot

el tren - pociąg

la bicicleta, el bici – rower

el patinete - hulajnoga

el barco - statek

el yate - jacht

la motocicleta, la moto - motocykl

el camión - ciężarówka

la raqueta – rakieta

 

Nowe piosenki „Medios de transporte (słowa poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=K7FiUvigEXE

???? Letras ???? – Słowa:

Me gusta viajar, viajar en tren

Me gustan los trenes y hacen chu, chu ,chuuu!

Me gusta viajar, viajar en avión

Me gustan los aviones y hacen woosh, woosh!

Me gusta viajar, viajar en barco

Me gustan los barcos y hacen honk honk honk!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

Me gusta viajar, viajar en auto

Me gustan los autos y hacen ruum, ruum, ruum!

Me gusta viajar, viajar en bicicleta

Me gustan las bicicletas y hacen ring, ring , ring!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

Me gusta viajar, viajar a caballo

Me gustan los caballos y hacen taca, taca, tac!

Me gusta viajar, viajar en burro

Me gustan los burros y hacen hee-haw!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

https://www.youtube.com/watch?v=XXVc12lsiVw

???? Letras ???? – Słowa:

Si a un lugar tienes que llegar

los medios de transporte vas a utilizar

volando, por tierra, por rios o por mar

los medios de transporte nos ayudan a llegar

Auto es car

avión es plane

moticicleta motorcycle

bote es boat

autobús bus

barco es ship

bicicleta bicycle

y tren es train

son los medios de transporte

*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów

https://www.youtube.com/watch?v=tg5t3bVA4V4

 


STYCZEŃ

GRUPA 3, 4-latków

Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory i liczebniki 1-10.
  • Części ciała.
  • Członkowie rodziny.
  • Podstawowe zwroty grzecznościowe.
  • Pory roku i pogoda.
  • Poznawanie nazw ubrań z listopada.
  • Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.

 

Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska

            – Los Tres Reyes Magos, una tradición española

Ya vienen los Tres Reyes Magos. – Już przybywają Trzej Królowie.

 

(Ellos)Traen juguetes/regalos a los niños. - (Oni)Przynoszą zabawki/prezenty dzieciom.

 

un bicicleta - rower

una pelota - piłka

un tren - pociąg

un oso de peluche – miś pluszowy

una muñeca - lalka

unos cubos (de lego) – klocki (lego)

 

Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01),

Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07)

 

– El día de la abuela y el abuelo en Polonia,

El día de los abuelos en España

 

Un poema corto:                                                     Krótki wierszyk:

Te quiero, te quiero, mi abuelo!                           Kocham Cię, kocham Cię, Mój Dziadku!

Te quiero, te quiero, mi abuela!                           Kocham Cię, kocham Cię, Moja Babciu!

Os quiero, os quiero!                                             Kocham Was, kocham Was!

Mi corazón,                                                              Moje serce,

está lleno de amor.                                                 jest pełne miłości!

 

GRUPA 5, 6-latków

Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory i liczebniki 110.
  • Części ciała.
  • Członkowie rodziny.
  • Podstawowe zwroty grzecznościowe.
  • Pory roku i pogoda.
  • Poznawanie nazw ubrań z listopada.
  • Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.

 

Święto Trzech Króli – tradycja hiszpańska

Los Tres Reyes Magos, una tradición española

 

Ya vienen los Tres Reyes Magos. – Już przybywają Trzej Królowie.

(Ellos)Traen juguetes/regalos a los niños. - (Oni)Przynoszą zabawki/prezenty dzieciom.

 

un bicicleta un bici – rower

una pelota – piłka

un tren – pociąg

un oso de peluche – miś pluszowy

una muñeca – lalka

unos cubos (de lego) – klocki (lego)

una pelota – piłka

un cohete – statek kosmiczny/rakieta

un robot – robot

una raqueta – rakieta

una casa de muñecas – dom dla lalek

un coche – auto

un avión – samolot

un motocicleta – motocykl

 

Dzień Babci i Dziadka w Polsce (21-22.01), Dzień Dziadków w Hiszpanii (26.07)

– El día de la abuela y el abuelo en Polonia,  El día de los abuelos en España

 

Un poema corto:                                                     Krótki wierszyk:

Te quiero, te quiero, mi abuelo!                           Kocham Cię, kocham Cię, Mój Dziadku!

Te quiero, te quiero, mi abuela!                           Kocham Cię, kocham Cię, Moja Babciu!

Os quiero, os quiero!                                             Kocham Was, kocham Was!

Mi corazón,                                                              Moje serce,

está lleno de amor.                                                 jest pełne miłości!

 

Nowa piosenka „Quiero Mucho a mis abuelos” (słowa piosenki poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=35Uucwdk-9g

Quiero mucho a mis abuelos                            Bardzo kocham moich dziadków,

por que gran amor me dan                               bo dają mi tyle miłości,

juegos, sonrizas y besos,                                zabawy, uśmiechy i buziaki,

tienen para mi.                                                 mają dla mnie.

No me siento nunca solo                                  Nigdy nie czuję się samotny,

por que me pueden cuidar                                bo oni mogą się mną zaopiekować,

noches, días , madrugadas                              noce, dni, wczesne poranki,

tienen para mi.                                                 mają dla mnie.

Coro:                                                              Ref.

De mis abuelos                                               Od moich dziadków,

un amor mas grande no hay                             Nie ma większej miłości ,

de mis abuelos                                                            Od moich dziadków,

mil hitorias voy a guardar.                                Zamierzam zachować tysiąc opowieści.

 


GRUDZIEŃ

GRUPA 3, 4-latków

Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory i liczebniki 1-10.
  • Części ciała.
  • Członkowie rodziny.
  • Podstawowe zwroty grzecznościowe.
  • Pory roku i pogoda.

 

Kontynuujemy poznawanie nazw ubrań z listopada.

 

Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.

Feliz Navidad – Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

Papá Noel - Mikołaj

El árbol de Navidad - choinka

La bola de Navidad - bombka

La estrella - gwiazda

El regalo - prezent

El calcetín navideño – skarpeta na prezenty

El reno - renifer

El monigote – bałwan

La bola de nieve – śnieżka (kula śniegowa)

 

Piosenka - „Feliz Navidad” (José Feliciano)

https://www.youtube.com/watch?v=2PVRxmjZNC4

Feliz Navidad
Feliz Navidad
Feliz Navidad
Próspero año y felicidad  2x

I wanna wish you a merry Christmas
I wanna wish you a merry Christmas
I wanna wish you a merry Christmas
From the bottom of my heart

2x

 

GRUPA 5, 6-latków

Utrwalamy materiał z poprzednich miesięcy – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory i liczebniki 110.
  • Części ciała.
  • Członkowie rodziny.
  • Podstawowe zwroty grzecznościowe.
  • Pory roku i pogoda.

 

Kontynuujemy poznawanie nazw ubrań z listopada.

 

Święta – poznajemy słownictwo związane z Mikołajkami, prezentami, choinką i zimą.

Feliz Navidad – Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

Papá Noel - Mikołaj

El árbol de Navidad - choinka

La bola de Navidad - bombka

La estrella - gwiazda

El regalo - prezent

El calcetín navideño – skarpeta na prezenty

El reno - renifer

El monigote – bałwan

La bola de nieve – śnieżka (kula śniegowa)

Tarjetas de Navidad – kartki świąteczne

 

¿Qué quieres para Navidad? - Co chcesz na Święta?

Quiero…                                   - Chcę…

 

un bicicleta – rower

una pelota – piłka

un tren – pociąg

un oso de peluche – miś pluszowy

una muñeca - lalka

unos cubos (de lego) – klocki (lego)

 

Piosenka - „Campana sobre campana”

https://www.youtube.com/watch?v=acspyOTJQv4&t=413s

Campana sobre campana

Y sobre campana una

Asómate a la ventana

Verás al Niño en la cuna

Ref. Belén, campanas de Belén

Que los Ángeles tocan

Qué nuevas me traéis?

Recogido tu rebaño

A dónde vas pastorcito?

Voy a llevar al portal

Requesón, manteca y vino

Ref. Belén, campanas de Belén …

Campana sobre campana

Y sobre campana dos

Asómate a la ventana

Porque está naciendo Dios

Ref. Belén, campanas de Belén …

Caminando a media noche

 ¿Dónde caminas pastor?

Le llevo al niño que nace

Como a Dios mi corazón

Ref. Belén, campanas de Belén …

Campana sobre campana

Y sobre campana una

Asómate a la ventana

Verás al Niño en la cuna

Ref. Belén, campanas de Belén …

Recogido tu rebaño

A dónde vas pastorcito?

Voy a llevar al portal

Requesón, manteca y vino

Ref. Belén, campanas de Belén ...

 

 


LISTOPAD

GRUPA 3, 4 – latków

Utrwalamy materiał z września i października – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory i liczebniki 1-10.
  • Części ciała.
  • Członkowie rodziny.

 

Zwroty

  • Por favor.                                                     - Proszę.
  • Escucha.                                                     - Słuchaj.
  • Observa.                                                      - Obserwuj.
  • Repite.                                                          - Powtarzaj.
  • Tengo...                                                        - Mam....
  • Maestra, por favor…                                  - Proszę Pani…
  • Mano arriba.                                                - Ręka do góry.
  • Si. / No.                                                        - Tak. / Nie.

 

Poznajemy cztery pory roku.

La primavera  – wiosna

El verano        – lato

El otoño          – jesień

El invierno      – zima

 

Poznajemy nazwy ubrań.

La ropa.                                 – Ubranie.

¿Qué me pongo hoy?        - W co mam się dziś ubrać?

Ponte…!                               - Załóź…!

La camisa.                            - Koszula.

La falda.                                - Spódnica.

Los pantalones.                  - Spodnie.

Loscalcetines.                     - Skarpetki.

Los zapatos.                         - Buty.

La bufanda.                         - Szalik.

El gorro.                                - Czapka.

Los guantes.                        - Rękawiczki.

La chaqueta.                        - Kurtka.

 

Nowa piosenka „De esta forma nos vestimos” (słowa piosenki poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=KYwNrelmicc

 

GRUPA 5, 6 – latków

Utrwalamy materiał z września i października – szczególnie znajomość słówek i zwrotów
z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory i liczebniki 1-10.
  • Części ciała.
  • Członkowie rodziny.

 

Zwroty

  • Por favor.                                                     - Proszę.
  • Escucha.                                                     - Słuchaj.
  • Observa.                                                      - Obserwuj.
  • Repite.                                                          - Powtarzaj.
  • Tengo...                                                        - Mam....
  • Maestra, por favor…                                  - Proszę Pani…
  • Puedo ir al servicio, por favor?                - Czy mogę iść do toalety?
  • Si. / No.                                                        - Tak. / Nie.

 

Poznajemy cztery pory roku.

La primavera  – wiosna

El verano        – lato

El otoño          – jesień

El invierno      – zima

 

Utrwalamy zjawiska pogodowe.

¿Que tiempo hace hoy?                      - Jaka jest dzisiaj pogoda?

Hace sol.                                                 – Świeci słońce.

Hace calor.                                             – Jest upał.

Hace fresco.                                           – Jest rześko.

Hace frío.                                                – Jest zimno.

Hace mal tiempo.                                  – Jest brzydka pogoda.

Hace buen tiempo.                               – Jest ładna pogoda.

Está nublado.                                        – Jest pochmurno.

Está lloviendo. (Llueve)                       – Pada deszcz.

Está nevando. (Nieva.)                        – Pada śnieg.

Está despejado.                                     – Jest bezchmurnie.

Hace viento.                                           – Wieje wiatr.

Hay tormenta.                                        – Jest burza.

Hay granizo.                                           – Pada grad.

Hay niebla.                                             – Jest mgła.

Mucho                                                     – dużo

Poco                                                        – mało, trochę

 

 

Poznajemy nazwy ubrań.

La ropa.                                 – Ubranie.

¿Qué me pongo hoy?        - W co mam się dziś ubrać?

Ponte…!                               - Załóź…!

La camisa.                            - Koszula.

La falda.                                - Spódnica.

Los pantalones.                  - Spodnie.

Loscalcetines.                     - Skarpetki.

Los zapatos.                         - Buty.

La bufanda.                         - Szalik.

El gorro.                                - Czapka.

Los guantes.                        - Rękawiczki.

La chaqueta.                        - Kurtka.

 

Nowa piosenka „De esta forma nos vestimos”:

https://www.youtube.com/watch?v=KYwNrelmicc

 

Letras – Słowa:

De esta forma me pongo la camiseta               - W ten sposób zakładam koszulkę.

Me pongo la camiseta                                      - zakładam koszulkę.

Me pongo la camiseta                                      - zakładam koszulkę.

De esta forma me pongo la camiseta               - W ten sposób zakładam koszulkę

Me visto todos los días.                                   - Codziennie się ubieram.

De esta forma me pongo pantalones                - W ten sposób zakładam spodnie

Me pongo pantalones                                      - zakładam spodnie

Me pongo pantalones                                      - zakładam spodnie

De esta forma me pongo pantalones                - W ten sposób zakładam spodnie

Me visto todos los días                                               - Codziennie się ubieram

De esta forma me abotono la camisa               -W ten sposób zapinam koszulę.

Me abotono la camisa                                      - zapinam koszulę

Me abotono la camisa                                      - zapinam koszulę

De esta forma me abotono la camisa               -W ten sposób zapinam koszulę.

Me visto todos los días                                               - Codziennie się ubieram.

De esta forma me pongo calcetines                 - W ten sposób zakładam skarpetki

Me pongo calcetines                                        - zakładam skarpetki

Me pongo calcetines                                        - zakładam skarpetki

De esta forma me pongo calcetines                 - W ten sposób zakładam skarpetki

Me visto todos los días                                               - Codziennie się ubieram.

De esta forma me ato los zapatos                    -W ten sposób wiążę buty

Me ato los zapatos                                          -  wiążę buty

Me ato los zapatos                                          -  wiążę buty

De esta forma me ato los zapatos                    -W ten sposób wiążę buty

Me visto todos los días                                               - Codziennie się ubieram.

De esta forma me cierro la chaqueta                 - W ten sposób zapinam kurtkę

Me cierro la chaqueta                                       - zapinam kurtkę

Me cierro la chaqueta                                       - zapinam kurtkę

De esta forma me cierro la chaqueta                 - W ten sposób zapinam kurtkę

Me visto todos los días                                               - Codziennie się ubieram.

 

 


PAŹDZIERNIK

GRUPA 3, 4-latków

Utrwalamy materiał z września – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory.
  • Liczebniki 1-10.

 

Nowa piosenka „Hola hola ¿Cómo estás?”

https://www.youtube.com/watch?v=7wTkHmpDE9k

Letras – Słowa:

Hola, hola, hola, ¿Cómo estás?       

Yo muy bien y tu ¿Que tal?

Hola hola hola ¿Cómo estás?

Vamos a ...aplaudir                          Będziemy…    klaskać

               ...saltar                                                     skakać

               ...silvar                                                      gwizdać

               ...cantar                                                    śpiewać

               ...saludar                                                  machać na powitanie

               ...chasquear                                             pstrykać palcami

 

Poznajemy części ciała.

Las partes del cuerpo – części ciała.

La cabeza  - głowa

Los ojos - oczy

Las orejas - uszy

La boca - usta

El nariz - nos

Los hombros - ramiona

Las rodillas - kolana

Las pies - stopy

 

Piosenka „Cabeza Hombros Rodillas Y Pies”

https://www.youtube.com/watch?v=Ovc3IG3pBBQ

 

Letras – Słowa:

Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.

Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.

Y ojos y orejas y boca y nariz

Cabeza, hombro, rodillas y pies, rodillas y pies.

¡Tratemos un poco más rápido!

Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.

Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.

Y ojos y orejas y boca y nariz

Cabeza, hombros, rodillas y pies, rodillas y pies.

¿¡Más rápido!?

Zwroty z piosenki:

¡Tratemos un poco más rápido!                Spróbujmy trochę szybciej!

¡Más rápido!                                                 Szybciej!

 

Poznajemy członków rodziny.

La familia                             rodzina

Mamá - la madre                mama - matka

Papá el padre                     tata - ojciec

El bebé – la bebé               dziecko chłopiec - dziewczynka

La abuela                             babcia

El abuelo                             dziadek

 

Piosenka „Tiburón Bebé

https://www.youtube.com/watch?v=srAVqewVajo

 

Letras – Słowa:

Tiburón Bebé Tiburón bebé, du ru du ru. Tiburón bebé, du ru du ru. Tiburón bebé, du ru du ru. ¡Bebé!

Tiburón mamá, du ru du ru. Tiburón mamá, du ru du ru. Tiburón mamá, du ru du ru. ¡Mamá!

Tiburón papá, du ru du ru. Tiburón papá, du ru du ru. Tiburón papá, du ru du ru. ¡Papá!

Tiburón abuela, du du ru. Tiburón abuela, du du ru. Tiburón abuela, du du ru. ¡Abuela!

Tiburón abuelo, du du ru. Tiburón abuelo, du du ru. Tiburón abuelo, du du ru. ¡Abuelo!

A cazar, du du ru du du ru. A cazar, du du ru du du ru. A cazar, du du ru du du ru. ¡A cazar!

A escapar, du du ru du du ru. A escapar, du du ru du du ru. A escapar, du du ru du du ru. ¡A escapar!

Salvos ya, du du ru du du ru. Salvos ya, du du ru du du ru. Salvos ya, du du ru du du ru. ¡Salvos ya!

Se acabó, du du ru du du ru. Se acabó, du du ru du du ru. Se acabó, du du ru du du ru. ¡Se acabó!

 

Zwroty z piosenki:

A cazar                                  Na polowanie!

A escapar                             Uciekamy!

Salvos ya                              Już uratowani!

Se acabó                              To koniec!

 

 

Poznajemy nazwy pojazdów.

el auto - samochód

el avión - samolot

el tren - pociąg

la bicicleta– rower

el barco – statek

el caballo – koń

el burro - osioł

 

Me gusta viajar – lubię podróżować

El mundo – świat

 

Piosenka „Me gusta viajar” (słowa poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=K7FiUvigEXE

???? Letras ???? – Słowa:

Me gusta viajar, viajar en tren

Me gustan los trenes y hacen chu, chu ,chuuu!

Me gusta viajar, viajar en avión

Me gustan los aviones y hacen woosh, woosh!

Me gusta viajar, viajar en barco

Me gustan los barcos y hacen honk honk honk!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

Me gusta viajar, viajar en auto

Me gustan los autos y hacen ruum, ruum, ruum!

Me gusta viajar, viajar en bicicleta

Me gustan las bicicletas y hacen ring, ring , ring!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

Me gusta viajar, viajar a caballo

Me gustan los caballos y hacen taca, taca, tac!

Me gusta viajar, viajar en burro

Me gustan los burros y hacen hee-haw!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

 

*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów

https://www.youtube.com/watch?v=6pyt5hCu-Rs

 

 

GRUPA 5, 6-latków

Utrwalamy materiał z września – szczególnie znajomość słówek i zwrotów z piosenek.

  • Powitania, pożegnania, przedstawianie się i pytanie o samopoczucie.
  • Kolory.
  • Liczebniki 1-10.

 

Utrwalamy piosenki:

 „Hola hola ¿Cómo estás?” https://www.youtube.com/watch?v=7wTkHmpDE9k

„Hola Que tal?”  https://www.youtube.com/watch?v=ieeVRAsaal0

 

Utrwalamy części ciała.

Las partes del cuerpo – części ciała.

La cabeza  - głowa

Los ojos - oczy

Las orejas - uszy

La boca - usta

El nariz - nos

Los hombros - ramiona

Las rodillas - kolana

Las pies - stopy

Piosenka „Cabeza Hombros Rodillas Y Pies” https://www.youtube.com/watch?v=Ovc3IG3pBBQ

 

Utrwalamy członków rodziny.

La familia                             rodzina

 

Piosenka „Tiburón Bebé

https://www.youtube.com/watch?v=srAVqewVajo

Poznajemy nazwy pojazdów.

el auto - samochód

el avión - samolot

el tren - pociąg

la bicicleta– rower

el barco – statek

el caballo – koń

el burro - osioł

 

Me gusta viajar – lubię podróżować

El mundo – świat

 

Piosenka „Me gusta viajar” (słowa poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=K7FiUvigEXE

???? Letras ???? – Słowa:

Me gusta viajar, viajar en tren

Me gustan los trenes y hacen chu, chu ,chuuu!

Me gusta viajar, viajar en avión

Me gustan los aviones y hacen woosh, woosh!

Me gusta viajar, viajar en barco

Me gustan los barcos y hacen honk honk honk!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

Me gusta viajar, viajar en auto

Me gustan los autos y hacen ruum, ruum, ruum!

Me gusta viajar, viajar en bicicleta

Me gustan las bicicletas y hacen ring, ring , ring!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

Me gusta viajar, viajar a caballo

Me gustan los caballos y hacen taca, taca, tac!

Me gusta viajar, viajar en burro

Me gustan los burros y hacen hee-haw!

Viaja, viaja, viaja por el mundo

No hay lugar al que no pueda ir

 

*Sonidos de los transportes – dźwięki pojazdów

https://www.youtube.com/watch?v=6pyt5hCu-Rs

 

Utrwalamy zjawiska pogodowe.

¿Que tiempo hace hoy?                      - Jaka jest dzisiaj pogoda?

Hace sol.                                                 – Świeci słońce.

Hace calor.                                             – Jest upał.

Hace fresco.                                           – Jest rześko.

Hace frío.                                                – Jest zimno.

Hace mal tiempo.                                  – Jest brzydka pogoda.

Hace buen tiempo.                               – Jest ładna pogoda.

Está nublado.                                        – Jest pochmurno.

Está lloviendo. (Llueve)                       – Pada deszcz.

Está nevando. (Nieva.)                        – Pada śnieg.

Está despejado.                                     – Jest bezchmurnie.

Hace viento.                                           – Wieje wiatr.

Hay tormenta.                                        – Jest burza.

Hay granizo.                                           – Pada grad.

Hay niebla.                                             – Jest mgła.

 

Mucho                                                     – dużo

Poco                                                        – mało, trochę

 


Czego się uczymy? ? WRZESIEŃ

GRUPA 3, 4-latków

Powitania i pożegnania.

¡Hola! - Cześć!

¡Buenos días! - Dzień dobry!

Adiós. - Do widzenia.

¿Cómo estás? - Jak się masz?

Muy bien, gracias. - Dobrze, dziękuję.

¿Y usted? - A ty?

 

Piosenka „Buenos días, cómo estás”

https://www.youtube.com/watch?v=X-UXGWTEfEI

 

Przedstawianie się.

¿Cómo te llamas? - Jak się nazywasz?

Me llamo… - Nazywam się…

 

Poznajemy kolory.

  • Zabawa w kolory z piłką, zabawkami i z chustą.
  • Zabawa „Gdzie mam różowy?”. Mirad vuestra ropa. ¿Dónde está el rosa? / ¿Dónde tenéis el color rosa? Dzieci patrzą na swoje ubranka i pokazują lub udzielają odpowiedzi. Esto es rosa. - To jest różowe.

 

Poznajemy liczebniki 1-10.

Piosenka  „Cantando los Números” https://www.youtube.com/watch?v=8ydJr1Is8xI

 

  • Zabawa „Kolorowe cyferki”: dzieci wskazują prawidłowe karty z cyframi.

 

Poznajemy podstawowe polecenia.

¡Siéntate! - Usiądź!

¡Levántate! - Wstań!

Silencio, por favor. - Proszę o ciszę.

 

GRUPA 5, 6-latków

Powitania i pożegnania.

¡Hola! - Cześć!

¡Buenos días! - Dzień dobry!

¡Buenas tardes! - Dzień dobry! (po godz. 12:00)

¡Buenas noches! - Dobry wieczór! /  Dobranoc!

Adiós. - Do widzenia.

¡Hasta luego! - Do zobaczenia!

 

¿Cómo estás? - Jak się masz?

Muy bien, gracias. - Dobrze, dziękuję.

¿Y usted? - A ty?

 

Piosenka „Buenos días, cómo estás” https://www.youtube.com/watch?v=X-UXGWTEfEI

 

Przedstawianie się.

¿Cómo te llamas? - Jak się nazywasz?

Me llamo… - Nazywam się…

 

Piosenka „¡Hola! ¿Cómo te llamas?”  https://www.youtube.com/watch?v=kfAcBvwpGAk

 

Poznajemy kolory.

  • Zabawa La bandera de España – Flaga Hiszpanii (poznają flagę, rozpoznają kolory i następnie ją kolorują).

 

  • Zabawa „Szukaj mnie”: Enséñame el rojo. - Pokaż mi czerwony.  / ¿Dónde está el color rojo en este cuarto? - Gdzie jest czerwony kolor w tym pokoju?

            Dzieci wskazują na rzeczy w zadanym kolorze.

 

  • Zabawa „Kolorowy telefon”: wersja zabawy w „głuchy telefon” – w której dziecko podaje wybrany kolory na początku „linii telefonicznej”.

 

  • Zabawa w kolory jesieni – kolorujemy Panią Jesień według numerów z kolorami.

 

Poznajemy liczebniki 1-10

Piosenka  „Cantando los Números” https://www.youtube.com/watch?v=8ydJr1Is8xI

 

  • Zabawa „Kolorowe cyferki”: dzieci wskazują prawidłowe karty z cyframi.
  • Zabawa „Trzy klocki proszę!” : dziecko podaje określoną ilość rekwizytów.

Dame tres cubitos, por favor. - Podaj mi trzy klocki, proszę!

 

Poznajemy podstawowe polecenia.

¡Siéntate! - Usiądź!

¡Levántate! - Wstań!

Silencio, por favor. - Proszę o ciszę.

¿Puedo ir al servicio, por favor? - Czy mogę iść do toalety?