Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W NASZYM PRZEDSZKOLU
GRUPY MŁODSZE
"Biedronki" i "Pszczółki":
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci na grupę. Zabawy dowolne w poszczególnych kącikach tematycznych według pomysłów dzieci, zaspakajające ich indywidualne zainteresowania z niewielkim udziałem nauczyciela. Kształtowanie u dzieci odporności społecznej i emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach. Poranne ćwiczenia gimnastyczne – wdrażanie do stosowania prawidłowych nawyków prozdrowotnych.
8:00 - 8:30 Przygotowanie do śniadania - porządkowanie sali po zakończonej zabawie, czynności higieniczne w łazience.
9:30 - 10:30 Zajęcia z języka hiszpańskiego.
9:15 - 10:00 Zintegrowana działalność dydaktyczno-edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w sferach: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych, ruchowych. Nabywanie umiejętności poprzez działanie, wspieranie działań twórczych dziecka.
10:00 - 10:15 Drugie śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego i estetycznego spożywania posiłku, dbanie o czystość w swoim otoczeniu.
10:15 - 11:00 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci wynikające z ich indywidualnych zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy tematyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne, badawcze, plastyczne - wszechstronnie oddziaływujące na rozwój dziecka. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze.
11:00 - 11:30 Zupa. Kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. Przygotowanie do odpoczynku dzieci. Leżakowanie - odpoczynek dzieci - słuchanie muzyki relaksacyjnej i kołysanek dla dzieci.
13:00 - 13:20 Czynności samoobsługowe po zakończonym wypoczynku – rozbieranie się i ubieranie. Czynności higieniczne w łazience przygotowujące do obiadu.
13:30 Obiad II danie – samodzielne posługiwanie się sztućcami i kulturalne spożywanie posiłku.
13:40 - 15:30 Zajęcia wspomagające rozwój dziecka, w tym gry rozwijające samodzielność, zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię, zabawy integracyjne, rytmiczno-muzyczne, prace plastyczno-techniczne, zabawy tematyczne, bieżno-ruchowe na świeżym powietrzu. Praca indywidualna z dzieckiem lub w niewielkich grupach korygująca i wspomagająca rozwój w poszczególnych obszarach. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci zaspakajające ich zainteresowania, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe z rodzicami. Prace porządkowe, omówienie wydarzeń dnia.
15:30 - 17:00 Pobyt w grupach łączonych.
|
GRUPY STARSZE
"Motylki" i "Mrówki":
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według pomysłów i zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy ogólnorozwojowe – konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze. Swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci - indywidualne lub zespołowe. Kształtowanie u dzieci odporności społecznej i emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach.
8:00-8:15 Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe – wdrażanie do stosowania prawidłowych nawyków prozdrowotnych.
8:15-8:30 Przygotowanie do śniadania - porządkowanie sali po zakończonej zabawie, i po ćwiczeniach, czynności higieniczno-zdrowotne w łazience, dokładne mycie rąk.
8.30 – 9.00 Śniadanie – wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego oraz estetycznego spożywania posiłku.
9:00-10:00 Zintegrowana działalność dydaktyczno-edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w sferach: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych, ruchowych. Nabywanie umiejętności poprzez działanie, wspieranie działań twórczych dziecka.
10:00 - 10:10 II śniadanie.
10:40 - 12:15 Zajęcia z języka hiszpańskiego.
11:10-11:30 Zupa.
11:30 - 13:00 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci wynikające z ich indywidualnych zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy tematyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne, badawcze wszechstronnie oddziaływujące na rozwój dziecka. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe- działania rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę. Zabawy tematyczne i gry dydaktyczne, zabawy dowolne w poszczególnych kącikach tematycznych zaspakajające indywidualne zainteresowania dzieci. Wyjścia do ogrodu przedszkolnego, zabawy na świeżym powietrzu.
13:00-13:30 Obiad II danie.
13:30-14:00 Odpoczynek. Słuchanie wybranych pozycji literatury dziecięcej.
14:00-14:30 Religia
14:30-15:45 Zajęcia wspomagające rozwój dziecka, w tym gry rozwijające samodzielność, zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię, zabawy integracyjne, rytmiczno-muzyczne, prace plastyczno-techniczne, zabawy tematyczne, bieżno-ruchowe na świeżym powietrzu. Praca indywidualna z dzieckiem lub w niewielkich grupach korygująca i wspomagająca rozwój w poszczególnych obszarach. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci zaspakajające ich zainteresowania, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe z rodzicami. Prace porządkowe, omówienie wydarzeń dnia.
15:30 - 17:00 Pobyt w grupach łączonych. |