To takie proste!
Przedszkole Publiczne nr 29
Strona głowna  /  ZDALNA GR.I cz.2
ZDALNA GR.I cz.2

1-5.06.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?

1. "Kto to?" - spójrz na obrazki i spróbuj nazwać osoby na obrazkach i powiedzieć, na czym polega ich praca. Opowiedzcie też o pracy swoich rodziców.

2. "Co robimy w przedszkolu?" - zabawa słownikowa. Odpowiedzcie na pytania związane z pracą osób w przedszkolu, np. Kto przygotowuje nam pyszne posiłki? Kto pomaga sprzątać naszą salę? Kto uczy nas nowych rzeczy?

3. Posłuchajcie teraz wiersza:

"Pożar" Władysław Broniewski

Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.

O kim opowiada ten wiersz? Co robili strażacy? Co się paliło? Kogo uratował strażak? Czy strażacy są odważni? Czy każdy może zostać strażakiem? Jak wygląda wóz strażacki?

4. "W sklepie". Spójrz na te dwa obrazki. Co przedatawiają? Jak nazywają się te miejsca? Czym różnią się te sklepy? Jak należy zachować się w sklepie? Jak nazywa się osoba pracująca w sklepie?

5. Posłuchaj wiersza.

"U pana doktora" M. Terlikowska https://www.youtube.com/watch?v=8g2f3LDVFqg

Na co chorowały dzieci w wierszu? Kogo dzieci prosiły o pomoc? Jak nazywa się lekarz, który bada dzieci? Czzy dzieci mogą same iść do lekarza? Kto to jest pacjent? Jak nazywa się osoba, która pomaga lekarzowi? Czy dzieci mogą sae zażywać lekarstwa?

6. Rozwiąż zagadkę:

"Fryzjer" A. Maćkowiak

Jeś;i chcesz swój wygląd zmienić,

Obciąć włosy i utlenić,

Może zgolić je do zera,

To iść musisz do.... (fryzjera)

Co robi fryzjer? Jakie narzędzia wykorzystuje do swojej pracy? Czy chodzisz do fryzjera?

7. "Kim będę w przyszłości?" - poszerzanie słownika czynnego. Opowiedz swoim rodzicom kim będziesz w przyszłości. Jaki zawód wybioerzesz? Jakie narzędzia będziesz stosował w swojej pracy? Opowiedz czym dokładnie będziesz się zajmował.

8. Praca plastyczna "Wóz strażacki".

9. Przypomnij sobie numery alarmowe. Czy pamiętasz jaki jest nr na straż pożarną? A jaki na policję? A na pogotowie? Kiedy używamy tych numerów?

10. Praca plastyczna "Kucharz".

 

8-12.06.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: KOLORY LATA

 

1. "Kolory" - osłuchanie z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=dOIhRqkPk-A

2. "Co jest żółte?" - zabawa słowikowa, wymieńcie teraz rzeczy, które są żółte, co kojarzy się wam z tym kolorem?

           

3. "Letnia piosenka" Z. Beszczyńska. posłuchaj wiersza.

Po zielonej łące
skakały zające
po zielonej murawie
przechadzały się pawie
przez zielone trawniki
cwałowały koniki
a w zielonym lasku
po żółciutkim piasku
przystając co krok
spacerował
miał złociste oczy
miał srebrny warkoczyk
miał czerwony frak
śpiewał sobie tak:
po zielonej łące
skakały zające ...

Kto skakał po zielonej łące? Kto przechadzał się po zielonej murawie? Kto cwałował przez zielone trawniki? Kto spacerował po zielonym lasku? Jak wyglądał smok? Co robił smok? Jakiego koloru było dużo w tym wierszu?

4. "Co to zielone?" - zabawa słownikowa. Co kojarzy się wam z zielonym? Co jest zielone?

        

5. "Zielone smoki" - praca plastyczna.

6. "Co jest niebieskie?" - zabawa słownikowa.

    

7. "Niebieskie niebo" - obserwujcie niebo, zwrćcie szczególną uwagę na rożne odcienie koloru niebieskiego i kształty chmur. 

8. "Magiczne pudełko" - zabawa sensoryczna. Nalezy włożyć czerwone przedmioty do pudełka. Następnie dzieci wyjmują po kolei te rzeczy, określają ich kształt, mówią do czwego służy przedmiot oraz jakiego jest koloru.

9. "Czerwone balony" - zabawa ruchowa. Teraz nadmuchajcie z pomocą rodziców czerwone baloniki i zatańczcie z nimi!

10. "Światełko" Iwona Róża Salach

Światełko

Przez ulicę idą dzieci,

Gdy zielone światło świeci,

Kiedy żółte się zapali

uważają nawet mali.

Gdy zobaczysz zaś czerwone czekaj grzecznie na zielone.

 

Przy jakim świetle można przejść przez ulicę? Przy jakim świetle należy stać i nie wolno przechodzić przez ulicę? Do czego porzebna jest nam znajomość kolorów?

11. "Biedronka" - praca plastyczna.

Jakiego kolory jest biedronka? Policz ile twoja biedronka ma kropek. 

12. "Kolorowe klocki" W. Scisłowski

Kolorowe klocki

Jaś dostał od mamy.

My wszystkie kolory doskonale znamy.

Zielony jak wiosenna trawa.

Brązowy jak poranna kawa.

Niebieski jak kwiaty na łące.

I żółty zupełnie jak słońce.

Z kolorowych klocków

Jaś zbudował domy

I z tego wysiłku

sam stał się czerwony.

 

Z jakich kolorowych klocków Jaś zbudował domy? Jakie miały kolory?

 

 

15-19.06.2020R.

BLOK TEMATYCZNY: CZEKAMY NA WAKACJE

1. Posłuchaj wierszyka:

Na plaży Józef Ratajczak

Chlapu-plastu, już od brzasku

Budujemy miasto z piasku.

Piękne miasto nad miastami,

W jakim nie mieszkamy sami.

Domy barwne, aż nad podziw,

Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale,

Gdyby deszcz nie padał wcale.

Teraz powiedzcie, gdzie można zbudować zamek z piasku? 

2. „Co można robić na plaży?” – zabawa słownikowa. Powiedzcie, co można robić na plaży? Omówienie kwestii bezpieczeństwa podczas pobytu na plaży.  

3. Czas na zabawę ruchową, którą bardzo lubicie: https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

4. Powiedzcie, gdzie można jechać na wakacje? Co można robić w tych miejscach? 

 

5. „Na wsi” – praca z obrazkiem. Jak można spędzić wakacje na wsi?; Kto z was ma rodzinę na wsi i jeździ tam odpocząć?; Czy dzieci mogą pomagać dorosłym w pracach polowych?; Jak bezpiecznie można bawić się na wiejskim podwórku?

6. 

Jedziemy na wakacje Czesław Janczarski

Jedziemy na wakacje do lasu, nad wodę.

Prosimy ciebie, słonko o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje nad morze, na plażę.

Kolorowe muszelki przynieś, falo, w darze.

Jedziemy na wakacje w te góry wysokie.

Nie chowajcie się, szczyty, za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje Na Mazury? Może!

Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku, czekaj na nas w borze.

Gdzie można pojechać na wakacje?; A jak można spędzać milo wakacje w mieście? 

7. „Bańki mydlane” – gimnastyka buzi i języka. Dzieci nabierają powietrze ustami (powiększają objętość policzków). Następnie palcami dotykają policzków tak, aby powietrze wydostało się na zewnątrz.

8. Zabawa ruchowa "Kółko graniaste". https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw

9. Praca plastyczna:

10. Praca plastyczna:

11. Praca plastyczna:

 

22-26.06.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: CZEKAMY NA WAKACJE CZ.2

 

1. Rozwiąż wakacyjną zagadkę:
Cieszy się dziecko , mama i tato ,
że w końcu zaczęło się gorące ...
( lato ).



2. Teraz posłuchaj wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”.
Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! −
głośno do nas woła.
Nad morze i w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami


– Gdzie zatrzymało się lato?
- Gdzie lato nas zaprasza? ( do lasu, nad morze, w góry)
- Jak powinniśmy zachowywać i czego nie powinniśmy robić podczas pobytu w lesie,
w górach, nad wodą?

3. Zabawa dydaktyczna ,,Figuraki wybierają się nad morze”.
Pokazujemy  dzieciom figurowe ludziki-Koło, Kwadrat, Trójkąt (figuraki).

Dzieci opisują ich wygląd przeliczają boki, kąty, rysują figury w powietrzu, na dywanie.
Opowiadamy, że figuraki i ich dzieci wybrały się na wakacje nad morze. Kiedy dotarły na miejsce miały zamieszkać w odpowiednich domkach (Koła w domu ze znakiem koła, Kwadraty w domu ze znakiem kwadratu, a Trójkąty w domu ze znakiem trójkąta) jednak zanim odnalazły swoje domy postanowiły najpierw zobaczyć morze i poszły na plażę. Kiedy tam dotarły zerwała się wielka burza (zerwał się silny wiatr, pojawiły ciemne chmury i błyskawice, zaczął padać deszcz) dzieci figuraki bardzo się wystraszyły i postanowiły szybko odszukać swoje domy - musimy im w tym pomóc .
Dzieci dopasowują figuraki do odpowiednich domów i pomagają figurowym mamom przeliczyć ile figuraków schowało się do danego domu.

4. Mini praca plastyczna "Fale": na podłodze kłądziemy duży arkusz papieru, dziecko podchodzi i maluje pędzlem kreski  symbolizujące fale na morzu.

5. Praca plastyczna: Rybka.

6. Teraz posłuchaj piosenki o bezpiecznych wakacjach: https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

7.Spróbuj podpisać imieniem pocztówkę, którą wyślesz do swoich bliskich z wakacji:

8. Jakie przedmioty kojarzą Ci się z latem?

 

 

9. Dodatkowe kolorowanki:

 

 

Drodzy Rodzice, to już ostatni tydzień naszej pracy zdalnej. Mamy nadzieję, że zobaczymy się znów we wrześniu już w normalnych warunkach :)

Udanych wakacji Biedroneczki!!

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-23