To takie proste!
Przedszkole Publiczne nr 29
Strona głowna  /  ZDALNA GR.II cz.2
ZDALNA GR.II cz.2

TYDZIEŃ 01.06-05.06.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE"

 

  • Nauka piosenki pt.” Idziemy do zoo”

            https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

  • Czy wiesz, gdzie mieszkają dzikie zwierzęta?

  • Praca z KP2. 43.
  • Naśladowanie odgłosów zwierząt.

             https://www.youtube.com/watch?v=FxaS8WkMaXU

  • „ Mój zwierzak”-narysuj swojego leśnego zwierzaka.
  • „Ale w zoo jest wesoło”- narysuj swoje własne zoo. Ilość zwierząt dobrowolna.
  • Praca z KP2.44.
  • Czy wiesz kto mieszka w lesie?

  • Praca z W .54.
  • „Kto tak hałasuje w lesie?”
  • Posłuchajcie opowiadania pt.” Basia i wyprawa do lasu”i odpowiedz na pytania.

  • Praca z KP2.45.
  • Pokoloruj.

 

TYDZIEŃ 8-12.06.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " LATO"

  • „Kolory lata”- jakie kolory kojarzą się Tobie z latem? Myśląc o tych kolorach powiedz z czym się one Tobie kojarzą?
  • „Malowanie kolorów lata”-praca z KP2.47.
  • Praca z KP2.46.
  • Czy znasz rosliny, które mogą leczyć?
  • Posłuchaj opowiadania pt. „Letnie opowieści- rośliny na mojej działce” i odpowiedz na pytania.

Gdzie Ada spędza początek lata? Kto pojechał tam z dziewczynką? Jakie prace wykonywali po przyjeździe na działkę?

  • Czy wiesz co to jest burza? Co można zrobić pod czas burzy?

  • Posłuchaj opowiadania pt. „Letnie opowieści-burza na Mazurach" i odpowiedz na pytania.

Gdzie pojechała Ada? Co zrobili gdy się rozpakowali? Co zrobili dla swojego bezpieczeństwa przed wypłynięciem na jezioro?

  • Praca z KP2.48.
  • Czy wiesz jakie kolory ma tęcza?

  • Posłuchaj opowiadania pt.” Letnie opowieści-tęcza nad morzem” i odpowiedz na pytania.

  • „Tęcza”- puzzle-praca z W.55.
  • Pokoloruj tęczę.

  • Posłuchaj opowiadania pt. „Letnie opowieści –w ogrodzie botanicznym” i odpowiedz na pytania.

  • Praca z KP2.49.

 

TYDZIEŃ 15.06-19.06.2020r,

JEDNOSTKA TEMATYCZNA :"WAKACJE"

  • „Jadę w góry, góry, góry”- Czy wiesz jak wyglądają góry?

  • „Moje góry”- korzystając z figur geometrycznych ułóż pejzaż gór.

  • Nauka piosenki pt.” Jadę pociągiem prawdziwym”.

             https://www.youtube.com/watch?v=vsFwtviriig

Jadę pociągiem prawdziwym

Marek Grechuta

Jedzie pociąg jedzie, wiezie ludzie wiezie
Puszcza dymu szare kłęby
Powiedz mi sąsiedzie, dokąd ty jedziesz
Bo ja do Szklarskiej Poręby

Jadę tam do lasu, jadę do sarenki
Jadę zbierać grzyby
Będę się opalać, będę w słońcu walać
Niech poparzą mnie pokrzywy

Dam mamusi spokój, spokój tatusiowi
Niechaj sobie raz odpoczną
Jedno mnie ciekawi, co oni beze mnie
Co oni beze mnie poczną

Kto im będzie zbierał okruchy ze stołu
Na błękitną ciężarówkę
A gdy zginie igła, albo szpulka nici
Wyśle pod krzesło taksówkę

  • Czy wiesz, że woda może być słodka lub słona? Czy wiesz gdzie znajdziemy słoną wodę .a gdzie słodką?
  • Czas na poruszanie się : https://www.youtube.com/watch?v=FGRMM_Vsh0g
  • „Gdzie można to znaleźć?”-praca z K2P.50.
  • „Wakacje nad morzem „-praca z KP2.51.
  • „Lato”-malowanie na kartce A4 kulkami z waty.
  • Praca z KP2.52.
  • Rozmowa o planach wakacyjnych.
  • Czy wyjeżdżając na wakacje wysyłacie kartki do swoich bliskich?

  • Wakacyjna pocztówka”- praca W.56.

 

TYDZIEŃ 22-26.06.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: "KOLORY LATA"

  • Gimnastyka buzi, spoglądamy w lusterko i wypychamy językiem policzki, dotykamy językiem nos, dotykamy językiem podniebienia, oblizujemy się językiem jakby została nam czekolada na ustach.

  • Zagadki:
  • Jaki kolor dziś tropimy? Ma go słońce i cytryny.
  • Jaki kolor ma papryka? Nie jest to mowa o czerwonej czy zielona a o….?
  • Czy wiesz jaki kolor ma ananas?
  • Wybierz same żółte kartki lub żółtą bibułe i wytni żółte paski. Z tych pasków ułóż dom/samochód/słońce. Następnie przyklej na kartkę.
  • „Żółty” –  Dzieci chodzą po domu w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szukają koloru żółtego i dotykają go palcem. Gdy muzyka powraca, dzieci znowu zaczynają maszerować.

  • Zagadki: Jaki kolor dziś tropimy? Ma go żaba, ukrył się w liściach, widać go w trawie.
  •  Spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii  wybierz kolor  zielony. Wytnij paski z papieru kolorowego lub bibuły . Po wycięciu komponują z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu naklej ją na przygotowaną kartkę papieru.
  • "Zielony” – Dzieci chodzą po domu w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szukają koloru zielonego i dotykają go palcem. Mówią, czy jest to kolor jasnozielony, czy ciemnozielony. Gdy muzyka powraca dzieci znowu maszerują.
  • „Zielone zagadki” – rozwiązywanie zagadek Arkadiusza Maćkowiaka. 

Bardzo boi się bociana,

Z kumkania jest bardzo znana.

Gdy ją w bajce się całuje,

Wygląd księcia uzyskuje. (żaba)

To roślina popularna oraz bardzo zdrowa.

Ukiszona bywa w beczce – pyszna, wyborowa.

Jeszcze dodam, że jej głowa jest cała zielona.

To już koniec podpowiedzi – zagadka skończona. (kapusta)

  • Zagadki: Jaki kolor dziś tropimy? Schował się on w niebie i wodzie. Można znaleźć go w chabrach i w oczach.
  •  Wybierz spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolor niebieskim. Wytnij z papieru kolorowego lub bibuły paski. Następnie komponują z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu naklej na kartkę.
  • Niebieski” –  Dzieci chodzą po domu w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szukają koloru niebieskiego i dotykają go palcem. Gdy muzyka powraca, dzieci znowu maszerują.
  •  „Niebieski świat” – lepienie z niebieskiej plasteliny. Dzieci lepią z plasteliny dowolne kształty.
  • „Co widać przez różowe okulary” – malowanie na temat dowolny różową farbą.

  • Różowy” – Dzieci chodzą po domu w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szukają koloru różowego i dotykają go palcem. Gdy muzyka powraca, dzieci znowu maszerują.

 

  • „Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego. Przygotuj mikser, jednorazowe kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dzieci myją truskawki i odrywają szypułki.  Rodzic wrzuca je do miksera, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dzieci nalewają jogurt do kubków, określają kolor napoju i piją.

 

  •  „Morze, góry” – zabawa bieżna. Dzieci swobodnie biegają po domu lub placu zabaw. Na hasło .: W góry! dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę wysoko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladują ruchy pływania.

  • „Kolorowy świat” –  Przygotuj farby w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim. Dzieci mają za zadanie przygotowywać sobie kolory, mieszając dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Podają nazwy powstałych kolorów. Malują nimi obrazek na dowolny temat.

 

 

 

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-21