To takie proste!
Przedszkole Publiczne nr 29
Strona głowna  /  PRACA ZDALNA GR.I
PRACA ZDALNA GR.I

 

16-20.03.2020r.

Blok tematyczny – CO SŁUŻY DO SPRZĄTANIA?

  1. Czas na trochę ruchu – uwielbiana przez nasze Biedroneczki zabawa ruchowa "Ram zam zam":

https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0&t=70s  - wystarczy włączyć i od razu wiadomo co trzeba robić ????

  1. Wysłuchaj opowiadania „Wiosenne porządki” E. Raczek. Spróbuj naśladować czynności.

Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki.

Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dzieci naśladują machanie miotłami).

Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb, i pucowanie ich).

Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co niemiara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu).

No prawie posprzątane, Ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dzieci naśladują mycie podłogi).

Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.

  1. „Do czego to służy?” – zgadnij do czego służą te rzeczy. Co możemy nimi posprzątać?

 

       

    

 

 

 

  1. Porozmawiajmy sobie – „Jak czystość otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – dlaczego należy dbać o higienę otoczenia? Co kryje się w brudzie? Czy przyjemnie jest mieszkać w czystym, uporządkowanym mieszkaniu?
  2. Zagrajmy w memory – witaj wiosno – odszukiwanie takich samych par pośród obrazków (należy wydrukować z dwóch egzemplarzach, aby każda karta występowała dwa razy)

  1. „Marcowe ogródki” – przyjrzyj się temu obrazkowi, co to za miejsce? Jaka to pora roku? Kto pracuje w ogrodzie – jak nazywa się taka osoba? Jakie prace możemy wykonywać w ogródku?

 

  1. Zaśpiewajmy piosenkę „Pan ogrodnik” J. Bernat.

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.

 

  1. Zabawa uspokoajająca – „Pisanki”. Usiądź z nóżkami na kokardkę. Przed Tobą jest gazeta. Spróbuj uformować z niej jajko.
  2. Posłuchaj wiersza – „Kto to?” I.R. Salach

Powiedzcie mi dzieci, co to jest za pani: trawa rośnie, słonko świeci, ptaszek śpiewa dla niej.

Kto przychodzi do nas o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna, czy wiesz kto to? (Pani Wiosna)

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania – kto śpiewa dla Pani Wiosny? Co rośnie? Co świeci? Jaka jest wiosna w wierszu? Jaki kolor ma Pani Wiosna? Co kojarzy Ci się z wiosną?

10. Pokolorujmy!

 


 

23-27.03.2020r.

BLOK TEMATYCZNY – ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE

  1. Na początek coś dla zdrowia – poruszajmy się! Dawno nie było nas w naszej sali, więc specjalnie dla moich Biedroneczek – taniec „Krasnoludek”. Zachęcamy rodziców do wspólnej zabawy, wszyscy idziemy „po kole” i słuchamy, co powie nam Krasnoludek ????

https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc&t=3s

  1. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia logopedyczne.
  • „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
  • „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powierze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w lewo i prawo.
  • „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.
  1. Posłuchaj wiersza o krowie.

„Krowa” - Zbigniew Dmitroca

Krowa ciężko nie pracuje,

Ciągle tylko trawę żuje.

Kiedy się do syta naje,

Dużo mleka ludziom daje.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania - O kim był ten wiersz?; Jak wygląda krowa? Gdzie mieszkają krowy?; Skąd się bierze mleko?; Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko? (Nie); Dlaczego mleko jest zdrowe?

  1. „Spróbuj i rozpoznaj co jesz!” – zabawa badawcza. Załóżcie opaskę na oczy i spróbujcie rozpoznać po smaku, co jecie (Uwaga na alergie mleczne!) np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir.

Z czego zrobione są te wszystkie produkty? (mleko). Jak się je przechowuje?

  1. Posłuchaj piosenki. O jakich jest zwierzątkach?

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

„Dziwne rozmowy” sł. Anna Aleksandrowicz muz. W. Żuliński

W chlewiku mieszka świnka

 I trąca ryjkiem drzwi

Gdy niosę jej jedzenie

To ona „kwi, kwi, kwi”

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej „Dzień dobry”

A ona „kwa, kwa, kwa”

Na drzewie siedzi wrona

Od rana trochę zła

Gdy pytam „Jak się masz?”

To ona „kra, kra, kra”

 Przed budą trzy szczeniaki

Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski!

A one „hau, hau, hau”

  1. Spróbuj wykonać pracę plastyczną (uwielbiana przez Biedroneczki metoda – wydzieranka),

  1. „Od jajka do kury” – historyjka obrazkowa. Spójrz na obrazek i zastanów się: Co było najpierw?; Co było potem?; Co wydarzyło się na końcu? (Zwrócenie uwagi na stosowanie przez dzieci pojęć: najpierw, potem, na końcu)

  1. Czas na zabawę ruchową - „Kurczątka do kurnika. Na podłodze ułożyć obręcz dla dziecka, która będzie domkiem – kurnikiem. Dziecko do niej wchodzi – przykuca. Gdy usłyszysz melodię piosenki „Żółty kurczaczek” naśladuj małe kurczątko– ręce splecione z tyłu na plecach naśladują ogonek. Na przerwę w muzyce powróć do kurnika.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

  1. Posłuchaj wiersza.

„Kaczka Dziwaczka” Jan Brzechwa

Nad rzeczką opodal krzaczka Mieszkała kaczka – dziwaczka,

Lecz zamiast trzymać się rzeczki Robiła piesze wycieczki.

Raz poszła więc do fryzjera: ,,Poproszę o kilo sera!”

Tuż obok była apteka: ,,Poproszę mleka pięć deka”.

Z apteki poszła do praczki Kupować pocztowe znaczki.

Gryzły się kaczki okropnie: ,,A niech tę kaczkę gęś kopnie!”

Znosiła jaja na twardo I miała czubek z kokardą,

A przy tym, na przekór kaczkom, Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę, By pisać list drobnym maczkiem.

Zjadając tasiemkę starą Mówiła, że to makaron,

A gdy połknęła dwa złote, Mówiła, że odda potem.

Martwiły się inne kaczki: ,,Co będzie z takiej dziwaczki?”

Aż wreszcie znalazł się kupiec: ,,Na obiad można ją upiec!”

Pan kucharz kaczkę starannie Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając, Bo z kaczki zrobił się zając,

W dodatku cały w buraczkach. Taka to była dziwaczka!

Zastanów się i odpowiedz na pytania. O kim była mowa w wierszu?; Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?; Jak ona wyglądała?; Co się z nią stało?; Czy takie kaczki istnieją naprawdę? – pokazanie dziecku obrazka kaczki.

  1. „Co lata, a co biega?” – zabawa dydaktyczna. Spójrz na obrazek i powiedz:  Które zwierzęta latają?; Które zwierzęta biegają?; Które zwierzęta dają mleko?; Które zwierzęta dają jajka?; Które zwierzęta np. szczekają? Zadaniem dzieci jest wskazanie odpowiedniego obrazka i uzasadnienie swojego wyboru..

  1. Praca plastyczna – „Owieczka”. Spróbuj wykleić talerzyk watą tak, aby przypominał on owieczkę.

 


30.03 – 03.04.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE

 

  1. Odgadnij co to za zwierzę! „Odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka” – rozwiązywanie zagadek słuchowych: kura, koń, krowa, baran, indyk, kaczka.

https://www.youtube.com/watch?v=QpBve-Jhy1k

https://www.youtube.com/watch?v=s2PxZhDdRCw

https://www.youtube.com/watch?v=kouRjn5k-Ro

https://www.youtube.com/watch?v=QKBojAlBPxg

https://www.youtube.com/watch?v=DJZEhg7OAew

https://www.youtube.com/watch?v=38QWWtIe4ug

  1. Zabawa paluszkowa – spróbujcie naśladować tekst wierszyka waszymi rączkami.

„Kaczka i kaczęta” M. Barańska

Pierwsze kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Dziecko unosi kciuk, a następnie układa wszystkie palce tej dłoni w kształt dzioba i wypowiadając słowa „dziób, dziób”, stuka nim we wnętrze drugiej, otwartej dłoni. Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Wypowiadając słowa „człapie po błotku”, stąpa powoli dłońmi na przemian po podłodze lub udach. Wypowiadając słowa „tup, tup, tup, tup”, energicznie, na przemian klepie dłońmi.

Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Unosi kciuk i palec wskazujący, a potem znowu dziubkiem z wszystkich palców stuka w otwartą dłoń.

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Ponownie stąpa po podłodze i klepie dłońmi (jak w punkcie 2).

Trzecie kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Prostuje kciuk, palec wskazujący i środkowy, a potem stuka dziobem z palców we wnętrze drugiej dłoni.

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Powtarza czynności wykonywane dłońmi na podłodze (jak w punkcie 2).

Czwarte kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Unosi kciuk, palec wskazujący, środkowy i serdeczny, a następnie stuka dziobem. Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Jeszcze raz stąpa dłońmi po podłodze i klepie nimi (jak w punkcie 2).

A mama kaczka dumna jak paw prowadzi dzieci prosto nad staw.

Układa palce jednej dłoni w kształt dzioba i porusza nim na boki, tak jak kaczka głową.

 

 

  1. Wysłuchaj opowiadania

„Wiejskie gospodarstwo” Olga Masiuk

– Chciałbym mieszkać na wsi – powiedział Szczypior. – Wieś jest lepsza niż miasto. – Dlaczego? – zdziwiła się Zosia. – W mieście można chodzić do kina i jest więcej sklepów. – Ale na wsi jest kino na podwórku – wykrzyknął Szczypior. – Jak to „kino na podwórku”? – zdziwiła się jeszcze bardziej Zosia. – Tyle się dzieje, jak na filmie – wyjaśnił Szczypior. – Kiedy byłem u cioci w zeszłym roku, to akurat urodziła się mała krówka, cielaczek i był taki śmieszny i nie umiał stanąć na własnych nogach. Były jak patyczki. – Naprawdę? Ale fajnie. A moja babcia kiedyś przyniosła mi do łóżka małe kurczaczki. Takie dwa śmieszne i tak robiły – tiu, tiu,tiu – i Elizka zaczęła naśladować małe kurczaczki. – Wiecie co? Pobawmy się w wieś – zaproponował Szczypior. – Jedna osoba myśli, że jest jakimś zwierzątkiem, a inne mu zadają pytania, żeby zgadnąć, jakim jest. Na przykład, czy masz ogon? Ale można odpowiadać tylko tak lub nie. – Masz ogon? – zapytała więc szybko Elizka. – Tak. – Lubisz trawę? – Tak. – Robisz muuuu? – Tak – wciąż odpowiadał Szczypior. – Jesteś krową! – krzyknęła Zosia. – Nie – spokojnie powiedział Szczypior. – Jak to nie, przecież robisz muuu. Proszę Pani, on jest krową, a się nie chce przyznać – wrzasnęła Elizka. – Nie jestem krową – oburzył się Szczypior. – Tak?! A kim jesteś? – spytała rozzłoszczona Zosia. – Jestem cielaczkiem, tym, który się urodził u mojej cioci. – Nie bawię sią tak – oświadczyła Zosia. – Jak robisz muu, to jesteś krową. Jak robisz ko, ko, ko, to jesteś kurą, jak chrum, chrum to świnią. I już. Koniec, kropka. Po czym dziewczynka odwróciła się na pięcie i odeszła. – A ja jestem cielakiem i robię muu jak moja mama – oświadczył Szczypior i odszedł w drugą stronę. – Na wsi jest bardzo wesoło. I rzeczywiście jak filmie – zamyślił się Tup.

 

Postaraj się odpowiedzieć na pytania: Gdzie chciałby mieszkać Szczypior?; Co babcia Elizki przyniosła jej do łóżka?; W co bawiły się dzieci?; Jakie dźwięki wydają: krowa, świnka, kura?; Kim chciał być Szczypior?

 

 

  1. Postaraj się rozwiązać zagadkę! Co to może być?

Pojazd na wsi używany,

Jest ciągnikiem także zwany,

Bo przyczepę ciągnąć może,

A poza tym pole orze. (traktor)

 

 

 

  1. „Inne pojazdy rolnicze” – przypatrz się obrazkom. Czy wiesz co to za maszyny i do czego służą? (kombajn, pług, opryskiwacz)

Jakie maszyny rolnicze widzisz na obrazku?; Czy znasz ich nazwy?; Czy wiesz, do jakich prac służą te maszyny?; Dlaczego rolnicy do swojej pracy wykorzystują tak różne maszyny?

 

 

  1. „Gimnastyka buzi i języka”.

– „Mruczenie” – ćwiczenie rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.

– „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).

– „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.

– „Traktory” – ćwiczenia języka. Dzieci czubkiem języka dotykają górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladują odgłos wydawany przez traktor.

– „Przy wodopoju – krowy pija wodę” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.

  1. „Mieszkańcy kurnika” – praca z obrazkiem. Przyjrzyj  się uważnie. Jakie ptaki mieszkają w kurniku?; Czy znasz ich nazwy?; Czy wiesz, po co rolnicy hodują takie ptaki?

 

  1. „Zwariowana świnka” – zabawa dydaktyczna. Czy wiesz, która tasiemka jest dłuższa? Przygotowanie dwóch tasiemek w różnych długościach w kolorze żółtym i kolorze czerwonym. Opowiedzenie, że zwariowana świnka chciałaby zrobić z żółtej tasiemki kokardkę na swój ogonek, ale potrzebuje długich tasiemek. Która tasiemka jest dłuższa?; Która tasiemka jest krótsza? Następnie, aby sprawdzić faktyczną długość, można użyć linijki lub miarki i zademonstrować dzieciom sposób dokonywania pomiaru długości. Przy czerwonych tasiemkach dzieci same dokonują pomiaru i określają, która tasiemka jest dłuższa, a która krótsza.

 

 

  1. Wykonaj pracę plastyczną – stwórz własną krówkę z wiejskiego podwórka ????

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-03-26