To takie proste!
Przedszkole Publiczne nr 29
Strona głowna  /  ZDALNA GR.I cz.1
ZDALNA GR.I cz.1

 

16-20.03.2020r.

Blok tematyczny – CO SŁUŻY DO SPRZĄTANIA?

  1. Czas na trochę ruchu – uwielbiana przez nasze Biedroneczki zabawa ruchowa "Ram zam zam":

https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0&t=70s  - wystarczy włączyć i od razu wiadomo co trzeba robić ????

  1. Wysłuchaj opowiadania „Wiosenne porządki” E. Raczek. Spróbuj naśladować czynności.

Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki.

Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dzieci naśladują machanie miotłami).

Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb, i pucowanie ich).

Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co niemiara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu).

No prawie posprzątane, Ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dzieci naśladują mycie podłogi).

Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.

  1. „Do czego to służy?” – zgadnij do czego służą te rzeczy. Co możemy nimi posprzątać?

 

       

    

 

 

 

  1. Porozmawiajmy sobie – „Jak czystość otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – dlaczego należy dbać o higienę otoczenia? Co kryje się w brudzie? Czy przyjemnie jest mieszkać w czystym, uporządkowanym mieszkaniu?
  2. Zagrajmy w memory – witaj wiosno – odszukiwanie takich samych par pośród obrazków (należy wydrukować z dwóch egzemplarzach, aby każda karta występowała dwa razy)

  1. „Marcowe ogródki” – przyjrzyj się temu obrazkowi, co to za miejsce? Jaka to pora roku? Kto pracuje w ogrodzie – jak nazywa się taka osoba? Jakie prace możemy wykonywać w ogródku?

 

  1. Zaśpiewajmy piosenkę „Pan ogrodnik” J. Bernat.

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.

 

  1. Zabawa uspokoajająca – „Pisanki”. Usiądź z nóżkami na kokardkę. Przed Tobą jest gazeta. Spróbuj uformować z niej jajko.
  2. Posłuchaj wiersza – „Kto to?” I.R. Salach

Powiedzcie mi dzieci, co to jest za pani: trawa rośnie, słonko świeci, ptaszek śpiewa dla niej.

Kto przychodzi do nas o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna, czy wiesz kto to? (Pani Wiosna)

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania – kto śpiewa dla Pani Wiosny? Co rośnie? Co świeci? Jaka jest wiosna w wierszu? Jaki kolor ma Pani Wiosna? Co kojarzy Ci się z wiosną?

10. Pokolorujmy!

 


 

23-27.03.2020r.

BLOK TEMATYCZNY – ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE

  1. Na początek coś dla zdrowia – poruszajmy się! Dawno nie było nas w naszej sali, więc specjalnie dla moich Biedroneczek – taniec „Krasnoludek”. Zachęcamy rodziców do wspólnej zabawy, wszyscy idziemy „po kole” i słuchamy, co powie nam Krasnoludek ????

https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc&t=3s

  1. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia logopedyczne.
  • „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
  • „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powierze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w lewo i prawo.
  • „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.
  1. Posłuchaj wiersza o krowie.

„Krowa” - Zbigniew Dmitroca

Krowa ciężko nie pracuje,

Ciągle tylko trawę żuje.

Kiedy się do syta naje,

Dużo mleka ludziom daje.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania - O kim był ten wiersz?; Jak wygląda krowa? Gdzie mieszkają krowy?; Skąd się bierze mleko?; Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko? (Nie); Dlaczego mleko jest zdrowe?

  1. „Spróbuj i rozpoznaj co jesz!” – zabawa badawcza. Załóżcie opaskę na oczy i spróbujcie rozpoznać po smaku, co jecie (Uwaga na alergie mleczne!) np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir.

Z czego zrobione są te wszystkie produkty? (mleko). Jak się je przechowuje?

  1. Posłuchaj piosenki. O jakich jest zwierzątkach?

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

„Dziwne rozmowy” sł. Anna Aleksandrowicz muz. W. Żuliński

W chlewiku mieszka świnka

 I trąca ryjkiem drzwi

Gdy niosę jej jedzenie

To ona „kwi, kwi, kwi”

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej „Dzień dobry”

A ona „kwa, kwa, kwa”

Na drzewie siedzi wrona

Od rana trochę zła

Gdy pytam „Jak się masz?”

To ona „kra, kra, kra”

 Przed budą trzy szczeniaki

Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski!

A one „hau, hau, hau”

  1. Spróbuj wykonać pracę plastyczną (uwielbiana przez Biedroneczki metoda – wydzieranka),

  1. „Od jajka do kury” – historyjka obrazkowa. Spójrz na obrazek i zastanów się: Co było najpierw?; Co było potem?; Co wydarzyło się na końcu? (Zwrócenie uwagi na stosowanie przez dzieci pojęć: najpierw, potem, na końcu)

  1. Czas na zabawę ruchową - „Kurczątka do kurnika. Na podłodze ułożyć obręcz dla dziecka, która będzie domkiem – kurnikiem. Dziecko do niej wchodzi – przykuca. Gdy usłyszysz melodię piosenki „Żółty kurczaczek” naśladuj małe kurczątko– ręce splecione z tyłu na plecach naśladują ogonek. Na przerwę w muzyce powróć do kurnika.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

  1. Posłuchaj wiersza.

„Kaczka Dziwaczka” Jan Brzechwa

Nad rzeczką opodal krzaczka Mieszkała kaczka – dziwaczka,

Lecz zamiast trzymać się rzeczki Robiła piesze wycieczki.

Raz poszła więc do fryzjera: ,,Poproszę o kilo sera!”

Tuż obok była apteka: ,,Poproszę mleka pięć deka”.

Z apteki poszła do praczki Kupować pocztowe znaczki.

Gryzły się kaczki okropnie: ,,A niech tę kaczkę gęś kopnie!”

Znosiła jaja na twardo I miała czubek z kokardą,

A przy tym, na przekór kaczkom, Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę, By pisać list drobnym maczkiem.

Zjadając tasiemkę starą Mówiła, że to makaron,

A gdy połknęła dwa złote, Mówiła, że odda potem.

Martwiły się inne kaczki: ,,Co będzie z takiej dziwaczki?”

Aż wreszcie znalazł się kupiec: ,,Na obiad można ją upiec!”

Pan kucharz kaczkę starannie Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając, Bo z kaczki zrobił się zając,

W dodatku cały w buraczkach. Taka to była dziwaczka!

Zastanów się i odpowiedz na pytania. O kim była mowa w wierszu?; Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?; Jak ona wyglądała?; Co się z nią stało?; Czy takie kaczki istnieją naprawdę? – pokazanie dziecku obrazka kaczki.

  1. „Co lata, a co biega?” – zabawa dydaktyczna. Spójrz na obrazek i powiedz:  Które zwierzęta latają?; Które zwierzęta biegają?; Które zwierzęta dają mleko?; Które zwierzęta dają jajka?; Które zwierzęta np. szczekają? Zadaniem dzieci jest wskazanie odpowiedniego obrazka i uzasadnienie swojego wyboru..

  1. Praca plastyczna – „Owieczka”. Spróbuj wykleić talerzyk watą tak, aby przypominał on owieczkę.

 


30.03 – 03.04.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE

 

  1. Odgadnij co to za zwierzę! „Odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka” – rozwiązywanie zagadek słuchowych: kura, koń, krowa, baran, indyk, kaczka.

https://www.youtube.com/watch?v=QpBve-Jhy1k

https://www.youtube.com/watch?v=s2PxZhDdRCw

https://www.youtube.com/watch?v=kouRjn5k-Ro

https://www.youtube.com/watch?v=QKBojAlBPxg

https://www.youtube.com/watch?v=DJZEhg7OAew

https://www.youtube.com/watch?v=38QWWtIe4ug

  1. Zabawa paluszkowa – spróbujcie naśladować tekst wierszyka waszymi rączkami.

„Kaczka i kaczęta” M. Barańska

Pierwsze kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Dziecko unosi kciuk, a następnie układa wszystkie palce tej dłoni w kształt dzioba i wypowiadając słowa „dziób, dziób”, stuka nim we wnętrze drugiej, otwartej dłoni. Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Wypowiadając słowa „człapie po błotku”, stąpa powoli dłońmi na przemian po podłodze lub udach. Wypowiadając słowa „tup, tup, tup, tup”, energicznie, na przemian klepie dłońmi.

Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Unosi kciuk i palec wskazujący, a potem znowu dziubkiem z wszystkich palców stuka w otwartą dłoń.

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Ponownie stąpa po podłodze i klepie dłońmi (jak w punkcie 2).

Trzecie kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Prostuje kciuk, palec wskazujący i środkowy, a potem stuka dziobem z palców we wnętrze drugiej dłoni.

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Powtarza czynności wykonywane dłońmi na podłodze (jak w punkcie 2).

Czwarte kaczątko dziobie: dziób, dziób.

Unosi kciuk, palec wskazujący, środkowy i serdeczny, a następnie stuka dziobem. Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.

Jeszcze raz stąpa dłońmi po podłodze i klepie nimi (jak w punkcie 2).

A mama kaczka dumna jak paw prowadzi dzieci prosto nad staw.

Układa palce jednej dłoni w kształt dzioba i porusza nim na boki, tak jak kaczka głową.

 

 

  1. Wysłuchaj opowiadania

„Wiejskie gospodarstwo” Olga Masiuk

– Chciałbym mieszkać na wsi – powiedział Szczypior. – Wieś jest lepsza niż miasto. – Dlaczego? – zdziwiła się Zosia. – W mieście można chodzić do kina i jest więcej sklepów. – Ale na wsi jest kino na podwórku – wykrzyknął Szczypior. – Jak to „kino na podwórku”? – zdziwiła się jeszcze bardziej Zosia. – Tyle się dzieje, jak na filmie – wyjaśnił Szczypior. – Kiedy byłem u cioci w zeszłym roku, to akurat urodziła się mała krówka, cielaczek i był taki śmieszny i nie umiał stanąć na własnych nogach. Były jak patyczki. – Naprawdę? Ale fajnie. A moja babcia kiedyś przyniosła mi do łóżka małe kurczaczki. Takie dwa śmieszne i tak robiły – tiu, tiu,tiu – i Elizka zaczęła naśladować małe kurczaczki. – Wiecie co? Pobawmy się w wieś – zaproponował Szczypior. – Jedna osoba myśli, że jest jakimś zwierzątkiem, a inne mu zadają pytania, żeby zgadnąć, jakim jest. Na przykład, czy masz ogon? Ale można odpowiadać tylko tak lub nie. – Masz ogon? – zapytała więc szybko Elizka. – Tak. – Lubisz trawę? – Tak. – Robisz muuuu? – Tak – wciąż odpowiadał Szczypior. – Jesteś krową! – krzyknęła Zosia. – Nie – spokojnie powiedział Szczypior. – Jak to nie, przecież robisz muuu. Proszę Pani, on jest krową, a się nie chce przyznać – wrzasnęła Elizka. – Nie jestem krową – oburzył się Szczypior. – Tak?! A kim jesteś? – spytała rozzłoszczona Zosia. – Jestem cielaczkiem, tym, który się urodził u mojej cioci. – Nie bawię sią tak – oświadczyła Zosia. – Jak robisz muu, to jesteś krową. Jak robisz ko, ko, ko, to jesteś kurą, jak chrum, chrum to świnią. I już. Koniec, kropka. Po czym dziewczynka odwróciła się na pięcie i odeszła. – A ja jestem cielakiem i robię muu jak moja mama – oświadczył Szczypior i odszedł w drugą stronę. – Na wsi jest bardzo wesoło. I rzeczywiście jak filmie – zamyślił się Tup.

 

Postaraj się odpowiedzieć na pytania: Gdzie chciałby mieszkać Szczypior?; Co babcia Elizki przyniosła jej do łóżka?; W co bawiły się dzieci?; Jakie dźwięki wydają: krowa, świnka, kura?; Kim chciał być Szczypior?

 

 

  1. Postaraj się rozwiązać zagadkę! Co to może być?

Pojazd na wsi używany,

Jest ciągnikiem także zwany,

Bo przyczepę ciągnąć może,

A poza tym pole orze. (traktor)

 

 

 

  1. „Inne pojazdy rolnicze” – przypatrz się obrazkom. Czy wiesz co to za maszyny i do czego służą? (kombajn, pług, opryskiwacz)

Jakie maszyny rolnicze widzisz na obrazku?; Czy znasz ich nazwy?; Czy wiesz, do jakich prac służą te maszyny?; Dlaczego rolnicy do swojej pracy wykorzystują tak różne maszyny?

 

 

  1. „Gimnastyka buzi i języka”.

– „Mruczenie” – ćwiczenie rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.

– „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).

– „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.

– „Traktory” – ćwiczenia języka. Dzieci czubkiem języka dotykają górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladują odgłos wydawany przez traktor.

– „Przy wodopoju – krowy pija wodę” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.

  1. „Mieszkańcy kurnika” – praca z obrazkiem. Przyjrzyj  się uważnie. Jakie ptaki mieszkają w kurniku?; Czy znasz ich nazwy?; Czy wiesz, po co rolnicy hodują takie ptaki?

 

  1. „Zwariowana świnka” – zabawa dydaktyczna. Czy wiesz, która tasiemka jest dłuższa? Przygotowanie dwóch tasiemek w różnych długościach w kolorze żółtym i kolorze czerwonym. Opowiedzenie, że zwariowana świnka chciałaby zrobić z żółtej tasiemki kokardkę na swój ogonek, ale potrzebuje długich tasiemek. Która tasiemka jest dłuższa?; Która tasiemka jest krótsza? Następnie, aby sprawdzić faktyczną długość, można użyć linijki lub miarki i zademonstrować dzieciom sposób dokonywania pomiaru długości. Przy czerwonych tasiemkach dzieci same dokonują pomiaru i określają, która tasiemka jest dłuższa, a która krótsza.

 

 

  1. Wykonaj pracę plastyczną – stwórz własną krówkę z wiejskiego podwórka ????

 

 

6-10.04.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: ŚWIĘTA TUŻ-TUŻ

 

  1. Najpierw mała rozgrzewka! Domowe porządki – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej.

„Domowe porządki” Małgorzata Barańska

Maciek myje talerze, Dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętą dłonią, udając, że myje talerz – drugą, otwartą dłoń.

Michał serwetki pierze, Pociera jedną pięścią o drugą.

 pranie wiesza Beata, Unosi nad głowę obie ręce i wykonuje nimi ruchy jak podczas wieszania prania.

Marcin kąty zamiata, Udaje, że trzyma miotłę obiema rękami i zamaszyście zamiata. Marysia wyciera kurz. Udaje, że ściera szmatką kurz.

Ja nic nie robię – i już! Zaplata ręce na piersiach

 

  1. Zabawa ruchowa „Wyścigi zajączków”. Teraz wszyscy będziemy udawać, że jesteśmy małymi, skaczącymi zajączkami i właśnie skacząc–ścigamy się do linii mety.
  2. 3. Praca plastyczna – „Palma wielkanocna”. Poniżej link, jak wykonać prostą pracę plastyczną.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/1208-palma-wielkanocna

  1. Teraz posłuchaj wierszyka wielkanocnego:

D. Gellner „Pisanki”

Patrzcie, ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują Świąteczne życzenia.

 

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedz na pytania: O czym opowiadał wiersz?; Bez czego nie ma wielkanocy?; Jak powstają pisanki?

  1. Prca plastyczna „Malowane jajka” – oto jajko ugotowane na twardo, pędzel i farby oraz podstawkę na jajko. Pomaluj jajka wg własnego pomysłu i stwórz własną pisankę!

  1. Posłuchaj wiersza i porozmawiajmy!

Wielkanoc –B. Forma

 Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy

Pisanki, kraszanki razem dziś robimy,

 wszystkie kolorowe, bardzo się cieszymy.

 Upiekliśmy z ciasta baranka,

zajączka, z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie bazie i żonkile

 a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

 

Zastanów się: O czym był wiersz?; Co dzieci zrobiły w wierszu?; Co kojarzy się ze świętami wielkanocnymi?; Jakie wypieki są na świątecznym stole?; Kto z was pomaga mamie w kuchni? Itp.

  1. Wykonaj karty pracy:

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-2.jpg

 

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-3.jpg

  1. Posłuchaj wielkanocnej bajeczki.

„Bajeczka wielkanocna” Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęty wychylać się z pączków. – Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać? A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: – Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk, puk! i przygrzewało mocno. – Stuk – stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. – Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. – Co się stało, co się stało? – zajączek przecierał łapką oczy.

– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to były za święta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. – Kogo? Kogo? – dopytywał się zajączek, kicając po łące. – Kogo? Kogo? – popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. – Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe kotki. … I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. – To już święta, święta – szumiały wierzbowe kotki, słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A kurczątko z zającem

Podskakuje na łące.

Wielkanocne kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach,

Kiedy będzie Wielkanoc?

Wierzbę pytają.

 

Kto obudził kotki na wierzbie?; Kogo następnego obudziło słoneczko?; Co kojarzą się wam ze świętami wielkanocnymi?

  1. Czas zagrać w „Wielkanocne memory!” Oto linki do pobrania grafiki:

https://www.okiemmamy.pl/wp-content/uploads/2019/03/memory_jajka_1-1.jpg

 

https://www.okiemmamy.pl/wp-content/uploads/2019/03/memory_jajka_2-1.jpg

 

  1. Praca plastyczna: Wielkanocne zajączki z rolek

https://dzieciakiwdomu.pl/2014/04/wielkanocne-zajaczki-z-rolek.html

 

 

14-17.04.2020r.

BLOK TEMATYCZNY – W ZGODZIE Z NATURĄ

 

  1. Gimnastyka – zabawy usprawniające narządy mowy w oparciu o wiersz G. Wasilewicz; „Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe.

 

„Gimnastyka” Grażyna Wasilewicz

Wstawać leniuszki! Gwidżemy.

Podnieście głowy znad poduszki! I ruszajcie swe kosteczki! Najpierw skaczemy jak piłeczki - Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych. kroki do przodu, do tyłu kroki. Wysuwamy język jak najdalej z jamy ustnej i z powrotem wsuwamy. i znów powtórzymy zwinnie podskoki. Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.

Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo - Dotykamy czubkiem języka ostatnich dolnych zębów z prawej i lewej strony.

biegniemy wkoło rześko i żwawo,

Oblizujemy zęby, mając szeroko otwarte usta.

skaczemy lekko jak po kamyczkach - Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

szybko chowamy się w policzkach - Wypychamy językiem policzki.

Ręce czują się pokrzywdzone: „My także chcemy być spocone”.

Więc naśladują lot sokoła - Naśladujemy rękoma lot ptaka

a teraz robią duże koła - Krążymy rękoma.

Kołyszą się jak drzewa, jak trawa - Kołyszemy rękoma nad głową, potem przy kolanach lub stopach.

i biją z przodu i z tyłu brawa - Klaszczemy przed sobą i za sobą.

A na sam koniec zróbmy śmieszna minę - Wykonujemy dowolną zabawna minkę.

i udajmy się na zasłużony odpoczynek.

 

„Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Teraz będziemy obserwować pogodę za oknem. Jaką mamy dziś pogodę?; Co dzieje się za oknem?; Jak wyglądają drzewa?; Jak wygląda trawa?; Czy widać już wiosnę, a może lato?; Jakie ubrania mają przechodnie?

 

  1. Bałagan – praca z wierszem I. Salach; „Jak czystość otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa kierowana pytaniami.

 

„Bałagan” Iwona Salach

Do przedszkola idą dzieci, każde wnosi sporo śmieci.

Błoto na podłogę ścieka, chociaż wycieraczka czeka.

Piasek zgrzyta pod nogami, spadł z bucików małej Ani.

A to rzeczy niesłychane by żyć w zgodzie z bałaganem.

To dopiero przedszkolacy, czy się boja ciężkiej pracy?

Nie, już szkody naprawiają, pani woźnej pomagają.

 

Co się stało w przedszkolu?; Kto tak nabałaganił?; Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej?

 

  1. Porozmawiajmy sobie - „Jak czystość otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa kierowana pytaniami. Dzieci udzielają swobodnych odpowiedzi na pytania.

Dlaczego należy dbać o porządek?; Co kryje się w brudzie?; Komu przyjemniej jest mieszkać w uporządkowanym, czystym mieszkaniu?; Komu przyjemniej jest mieszkać w nieuporządkowanym, brudnym mieszkaniu?

 

  1. „Sprzątamy zabawki” – zabawa dydaktyczna – klasyfikacja wg dwóch cech. Gromadzimy zabawki i mieszamy je. Z papieru wycinamy paski, który będzie imitował półki. Prosimy dzieci, aby odłożyły zabawki na swoje miejsca na półkach.

– wszystkie czerwone zabawki;

– wszystkie żółte zabawki;

– wszystkie zielone zabawki;

– wszystkie lalki;

– wszystkie klocki;

– wszystkie samochody;

– wszystkie czerwone lalki;

– wszystkie zielone samochody;

– wszystkie żółte klocki itd.

 

  1. Zakręcamy krany – zabawa naśladowcza. Teraz przeczytamy wierszyk, a wy naśladujcie rodziców!

Z kranu kapie, kap, kap, kap Dzieci klaszczą rytmicznie w ręce.

Woda leci chlup, chlup, chlup. Dzieci na słowa chlup, tupią rytmicznie nogami. Każdy przedszkolak ratuje przyrodę Obydwo ma rękoma naśladują zakręcanie

I zawsze zakręca lecącą wodę! kranów – pracuje nadgarstek.

 

  1. „Różne odgłosy” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie efektów dźwiękowych pochodzących z ulicy.

https://blizejprzedszkola.pl/odglosy-ulicy-dzwieki-pd-mp3,3,5153.html#

 

 

7. „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci maszerują, podskakują, bądź biegają po sali w zależności od rytmu Na przerwę w akompaniamencie podajemy nazwę koloru, np. Zielony. Dzieci muszą odszukać podany kolor, podbiec do niego i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy.

 

8. „Segregujemy śmieci” – praca z obrazkiem. Spójrzcie na te ilustracje. Są to kontenery do segregacji śmieci.

 

Dlaczego kontenery na obrazku mają różne kolory?; Co to znaczy segregacja?; Dlaczego należy segregować śmieci?; Co można zrobić np. ze zbieranej makulatury?

 

 

 

9. „Coś z niczego – stonoga” – praca plastyczno-techniczna. Dostaniecie teraz papierowe talerzyki,  których stworzymy własną stonogę. Pmalujecie i ozdobicie je wg własnego pomysłu. Miłej zabawy!

 

Dodatkowe karty pracy:

 

 

 

 

20-24.04.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: LEGENDY POLSKIE

 

  1. Na początek porozciągamy się razem z Kubusiem Puchatkiem: https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo
  2. Posłuchajcie proszę legendy o Smoku Wawelskim:

Smok wawelski


Dawno temu do Krakowa
Straszny potwór przywędrował.
Mieszkał w jamie pod Wawelem
I szkód ludziom robił wiele.

Ryczał, aż się trzęsły domy,
I okropnie był łakomy,
Ciągle zjadał owce, krowy
I domagał się wciąż nowych.

Wielu zuchów przybywało
Ze złym smokiem walczyć śmiało,
Wszyscy bardzo się starali,
Ale go nie pokonali.

W końcu pewien szewczyk mały
Wpadł na pomysł doskonały,
Wypchał siarką brzuch barana
I pod jamę zaniósł z rana.

Smok barana zjadł ze smakiem,
Potem miał pragnienie takie,
Że nad Wisłę prędko zbiegł,
Pił tak długo, że aż pękł...

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Kto mieszkał w jamie pod Wawelem?; Co robił smok?; Kto próbował pokonać smoka?; Na jaki pomysł wpadł mały szewczyk?; Co się stało na końcu ze smokiem?

 

       

3.  Teraz pobawimy się w badaczy. Będziemy badać, która wstążka jest dłuższa, a tóra krótsza. (Do magicznego pudełka włożyć kolorowe sznurki, wstążki, linki – wszystkiego po dwie sztuki, ale jedna krótka, druga długa - dobrze byłoby, aby elementy te miały jakiś królewski akcent – strukturę, złoty kolor. Wyciągajcie z pudełka po kolei po jednym sznurku. Gdy pudełko jest puste, dobierzcie w pary elementy tak, aby parze były dwie sztuki tego samego rodzaju. Następnie przyłóżcie do siebie wstążki. Która wstążka jest krótsza?; Która wstążka jest dłuższa? (operowanie pojęciami DŁUGI, KRÓTKI).

4. Obejrzyj legendę o Złotej kaczce: https://www.youtube.com/watch?v=7hDI5umGkzc

5. Układamy wieżę Króla Popiela – teraz poproszę was, abyście ułożyli wieżę, taką jak moja (można wykorzystać wycięte, kolorowe prostokąty, lub kolorowe klocki). Moja pierwsza wieża składa się z, np. klocka żółtego, na nim zielonego, potem niebieskiego, a na samej górze z żółtej wieży w kształcie prostokąta (wymyślić kilka różnych sekwencji). Policzcie proszę, z ilu klocków składają się wasze wieże? Jakie są na nich kolory? Czy wiecie jakie to figury geometryczne?

6. Posłuchaj legendy o królu Popielu: https://www.youtube.com/watch?v=5L8K6rtFEkg

Ważne, aby podkreślić morał: ZŁO ZAWSZE ZOSTAJE UKARANE.

 

7. Toruńskie pierniki – ozdabianie pierników wg własnego pomysłu.

8. Z jakiej to legendy? Spróbujcie zgadnąć z jakiej legendy pochodzą te obrazki: (smok wawelski, Król Popiel, Złota Kaczka)

    

9. Wykonaj pracę plastyczną „Smok Wawelski.

10. Na pożegnanie troszkę się poruszamy i pośpiewamy po angielsku: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

Dodatkowe zadania:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/12/PIERNICZKOWE-KARTY-PRACY-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/12/PIERNICZKOWE-KARTY-PRACY-2.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/12/PIERNICZKOWE-KARTY-PRACY-3.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/12/PIERNICZKOWE-KARTY-PRACY-6...pdf

 


 

27-30.04.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: NASZE KSIĄŻKI

 

  1. Na początek zatańczymy sobie razem z Blu do piosenki ze znanej nam wszystkim bajki „Król lew”: https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY
  2. Prezentacja różnego rodzaju książek – dla dzieci, dla dorosłych, albumów, podręczników, itp. Obejrzyjcie wszystkie te książki i powiedzcie: Dla kogo przeznaczone są te książki?; Jak wyglądają te wszystkie książki?; Czym one się różnią?; Dlaczego należy czytać książki?
  3. „Duże – małe” – zabawa dydaktyczna. Gromadzimy książki w dwóch skrajnych rozmiarach – duże i małe – każdych przynajmniej po cztery sztuki. Teraz biedroneczki posegregujcie te książki, kładąc na jedną półkę książki duże, a na drugą książki małe. Potem policzcie ile ich jest.
  4. Teraz posłuchajcie wiersza:

"Księgarnia" Bożena Forma

Stanęłam z mamą przed dużą wystawą,

Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.

Na niej królewna i zła czarownica.

Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.

Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie,

książki stoją na półkach, którą wybrać sobie.

W przepiękne barwy, starannie ubrane,

tytuły na nich wydrukowane.

Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,

ta może dla brata, ta dla przyjaciela.

W każdej wiedza ukryta o zwierzętach,

roślinach coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.

 

Teraz zastanówcie się: Gdzie można kupić książki?; Jak nazywa się takie miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety?; Kto z was ma w domu swoje własne książki?; Komu rodzice czytają książki?; Dlaczego należy czytać książki?; Jakie książki najbardziej lubicie?

 

  1. „Jaki ma kształt moja książka?” – zabaw badawcza. Dotknijcie paluszkami brzegi książki. Postarajcie się narysować na kartce taki sam kształt. Teraz dotknijcie brzegów kartki. Uświadomienie dzieciom, że zarówno książka, jak i kartka ma kształt prostokąta
  2. Teraz zobacz, jak powstają książki! https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
  3. Co to za miejsca? Co możemy tam kupić (obrazek 1)? Co możemy tam robić (obrazek 2)? Czy możemy tam biegać, bawić się i być głośno? Jak powinniśmy zachować się w takim miejscu?

  

 

  1. Spróbuj wykonać swoją własną zakładkę do książki

      

  1. Zgadnij z jakich książek pochodzą te postacie (podkreślenie, że najpierw była książka, a potem bajka, którą zapewne dzieci oglądały i będą kojarzyć postać)

         

 

KOLOROWANKI:

https://img.pixers.pics/pho_wat(s3:700/FO/62/46/66/18/700_FO62466618_c745e8e8d12a37f739bcbe49172514b7.jpg,700,633,cms:2018/10/5bd1b6b8d04b8_220x50-watermark.png,over,480,583,jpg)/fototapety-kolorowanka-strona-kreskowka-ksiazka.jpg.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/vMpA8yfPJIxOFHABExLmGx5_khzqKU3GTo3hGwahClaDj1kWzj34MzTE0VlUoX08a-tcw0Owoc1hoGlS3yvksqX_HJIzu_ioTaE17t2ObbmM6t0

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTbzgt382LTm2aBa7q7p2saeZNLEphEPbPz-O9Q1yasv9eY4wDw&usqp=CAU

 

4-8.05.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: WIOSENNA ŁĄKA

 

  1. „Motyl” – zabawa paluszkowa.

"Motyl" Małgorzata Barańska

Leci motyl do rabatki,

bo tam rosną kwiatki.

(Dziecko porusza w powietrzu wszystkimi palcami jednej dłoni, naśladując lot motylka. Druga dłoń uniesiona pionowo z szeroko rozstawionymi palcami jest rabatką.)

Jest stokrotka i dwa bratki oraz dwa bławatki.

(Dziecko porusza w powietrzu wszystkimi palcami jednej dłoni, naśladując lot motylka. Druga dłoń uniesiona pionowo z szeroko rozstawionymi palcami jest rabatką. Motylek siada na kwiatkach – dziecko opiera otwartą dłoń po kolei na każdym palcu drugiej ręki.)

 

  1. „Wiosenne kwiaty – bez” – zabawa plastyczna – kolorowanie wg wzoru. Zobaczcie, to jest bez! Waszym zadaniem jest pokolorować go na taki właśnie kolor.

  

  1. Teraz posłuchamy sobie opowiadania.

Dlaczego Tupowi zrobiło się przykro?; Po co Tup poszedł na łąkę?; Jaka była łąka?; Kogo Tup spotkał na łące?; Co przydarzyło się wiewiórce?; Kto jej pomógł?; Co dostał Tup w nagrodę?

  1. „Wysoko – nisko” – zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy sylwetę motyla i umieszczamy go na kiju, druciku – chwytamy za koniec kijka i prosimy dzieci, aby naśladowały ruch motyla i przyjrzały się wysokości, na której będzie latał motyl. Następnie poruszamy motylem przy samej podłodze. Motyl latał wysoko, czy nisko?. Następnie wykonujemy takie same ćwiczenie tylko wysoko przy suficie. Motyl latał wysoko, czy nisko?. Na koniec dzieci mają naśladować lot motyla: – nisko – przy podłodze – dzieci kucają i rękoma naśladują trzepot skrzydeł motyla; wysoko – dzieci wspięte na palce.
  2. Praca plastyczna „Motyl”. Postaraj się z pomocą rodziców zrobić takiego pięknego motylka!

  

  1. Teraz obejrzyj, jak larwa zamienia się w pięknego motyla ????

https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

  1. Nauczymy się teraz piosenki o biedroneczkach:

https://www.youtube.com/watch?v=2bUSUcly-dc

  1. Spróbujemy teraz wykonać pracę plastyczną BIEDRONECZKA! Zupełnie tak jak nazwa naszej grupy ????

  1. Posłuchajcie wiersza:

Kto bawił się na zielonej łące?; Co jedzą bociany?; Co robią mądre żabki?

  1. Na koniec obejrzymy sobie bardzo ciekawą bajeczkę o tym, co możemy zobaczyć na łące.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

11-15.05.2020

BLOK TEMATYCZNY: DOMOWI ULUBIEŃCY

 

  1. Na początek naszych zajęć troszkę się porozciągamy: https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4&t=27s
  2. Co to za zwierzątka? – spójrz na obrazki i postaraj się powiedzieć co to za zwierzątka. Czy masz któreś z nich w domu? Które chciałbyś mieć? Jak zajmujemy się takimi zwierzątkami?

       

3. 

O kim była mowa w opowiadaniu?; Jak wabił się piesek?; Gdzie miał brązową łatkę?; Co się stało z łatką po wizycie w kuchni?; Gdzie szukał łatki Pimpuś?; Czy ją znalazł?; Co powiedział pan Pimpusia o swoim piesku?

  1. „Psy małe i duże” – spójrzcie teraz na obrazek i opowiedzcie jakie pieski widzicie. Jak myślicie, które rasy są małe, a które duże?

 

  1. „Przyjaciel pies” – teraz wykonamy pracę plastyczną z figur geometrycznych. Czy umiecie nazwać wszystkie figury? Jak myślicie, co będzie głową, co oczami, co nóżkami?

  1. Teraz troszkę się pobawimy! Zabawa nazywa się „Kotki piją mleczko”. „Dzieci-kociątka klęczą obok swoich misek . Nachylają się nad nimi i naśladują picie mleka językiem z miski. Na hasło: Kotki na spacer! chodzą na czworakach pomiędzy miskami. Na hasło: Kotki piją mleko! – wracają do swoich kółek i dalej naśladują picie mleka.
  2. Pośpiewajmy! „Pieski małe dwa” https://www.youtube.com/watch?v=o2EieV3RSFc&t=93s
  3. Posłuchaj opowiadania.

Jakie zwierzątka miały dzieci w opowiadaniu?; Kto został zwierzątkiem Tupa?; Co to znaczy dbać o swoje zwierzątka?; Jak należy zajmować się swoimi zwierzątkami?; Jak wy zajmujecie się swoimi zwierzątkami?

  1. „Zwierzątka do domku” - Dopasuj zwierzątka do ich domu:

  1. „Co to za zwierzę?” – spróbuj odgadnąć, jakie to zwierzątko:

Dziobek ma jak haczyk

I okropnie skrzeczy,

Czasem umie mówić,

Niestety – od rzeczy. (papuga)

 

Gdy wychodzisz z domu,

on na Ciebie czeka.

Kiedy wrócisz znowu,

Cieszy się i szczeka. (pies)

 

Syty i zadowolony,

Głośno pomrukuje,

Lubi mleko, łapie myszy,

Zły pazurki pokazuje. (kot)

 

  1. „Kolorowa papuga” – praca plastyczna. Stworzymy teraz naszą własną papugę!

  1. „Nieznajome zwierzę”. Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania: Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane przypadkowo na ulicy, na podwórku, w domu itp.?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?

 

 

18-22.05.2020r.

BLOK TEMATYCZNY: MAMA I TATA

 

  1. Na początek troszkę się poruszamy i zatańczymy razem z naszym Krasnoludkiem: https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc&t=5s
  2. Praca z wierszem:

"Serduszko" Bożena Forma

Duże, czerwone serduszko

gorąco świecące słoneczko.

Od dziecka twego ukochanego

to prezent dla ciebie mateczko.

 

Olbrzymie bukiety kwiatów

niosą dziś wszystkie dzieci.

Wietrzyk nucący piosenkę dla mam

po niebie przed siebie w dal leci.

 

Dla kogo było czerwone serduszko z wiersza?; Dlaczego dzieci w wierszu dają swoim mama kwiaty?; Jaka to okazja?; Kto kocha swoje dzieci najmocniej na świecie?; Jaki wy możecie zrobić prezent swojej mamie z okazji jej święta?

 

  1. „Kim jest moja mama?” – postarajcie się opowiedzieć coś o swojej mamie! Co robią, kim są z zawodu, jak spędzają z wami czas, w co najbardziej lubicie się razem bawić?

 

  1. "Mój tato" Bożena Forma

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniale dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

 

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

 

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

 – życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

 

Co robiły dzieci z tatą w wierszu?; Jak spędzały czas wolny?; Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie?; Jaka to okazja?; Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta?

 

  1. „Kim jest mój tata?” - postarajcie się opowiedzieć coś o swoim tacie! Co robią, kim są z zawodu, jak spędzają z wami czas, w co najbardziej lubicie się razem bawić?
  2. Praca plastyczna „Korona dla taty”.

  1. Nauczymy się teraz piosenki z okazji Dnia Mamy: https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
  2. Zaśpiewaliśmy już piosenkę dla mamy, musimy też zaśpiewać coś dla taty, oto piosenka dla rodziców: https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
  3. Wykonamy teraz pracę plastyczną dla mamy, bądź taty z okazji ich święta:

Materiały i przybory:

1. Kolorową kartkę papieru formatu A4 przecinamy na pół. Jedną część składamy na pół- to będzie baza laurki.

2. Papierową podkładkę pod filiżankę przecinamy na pół.

3. Dziurkaczem ozdobny w kształcie koła wycinamy 3 środki kwiatków natomiast serduszkiem wycinamy mnóstwo czerwonych serduszek.

4. Kółka oklejamy dookoła serduszkami i powstają nam tym sposobem piękne kwiatuszki.

 

5. Z zielonego papieru wycinamy łodyżki i doklejamy do przygotowanych kwiatków. Możemy dodać kilka paseczków jako liście. Całość przyklejamy w środku, przeciętej na pół papierowej serwetki. Serwetkę składamy na 3 części i przyklejamy do laurki.

 

 

Gotowa laurka wygląda naprawdę słodko:

 

 

  1. Z okazji Dnia Mamy i Taty zrobimy jeszcze jedną pracę plastyczną, wiem, że uwielbiacie je robić!

 

Materiały i przybory:

  • biała i czerwona kartka
  • 4 drewniane patyczki kreatywne lub od lodów
  • czerwona farba, pędzel i podkładka
  • klej do drewna np.: Wikol
  • czarny marker

1. Drewniane patyczki od lodów malujemy na czerwono i pozostawiamy do wyschnięcia.

2. Z białej kartki wycinamy tło, z czerwonej serduszko. Obrysowujemy serduszko czarnym markerem. Naklejamy na białą kartkę.

   

 

  1. Rozwiąż zagadkę:

Rodzice przy Tobie w każdej chwili –

zawsze starają się być dla Ciebie mili.

Kochają Cię, czy się cieszysz, czy szlochasz – a czy Ty wiesz, za co ich... [kochasz]?

 

Teraz powiedzcie, za co kochacie swoich rodziców ????

  1. Zabawa ruchowa: Rodzinny pociąg

Dzieci wraz ze swoimi rodzicami ustawiają się za sobą (z przodu dziecko) i kładą sobie ręce na ramionach. Dzieci kierują „pociągami”, swobodnie prowadząc je po pokoju, w rytm śpiewanej piosenki. Następnie (podczas przerwy w piosence) dwa pociągi łączą się ze sobą i tak do czasu, aż zostanie stworzony jeden długi pociąg. Pociąg ten odwozi rodziców na przygotowane dla nich miejsca.

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

  1. Wręczcie rodzicom prezenty, które dla nich wykonaliście.

 

 

 

 

TYDZIEŃ 25-29.05.2020

BLOK TEMATYCZNY: PRZYJACIELE Z RÓŻNYCH STRON

 

  1. Na początek pobawimy się naszymi paluszkami, żeby się rozgrzać

Tu jest dobra mama lwica, (Dziecko zaciska dłoń w pięść).

 obok wielki tata lew. (Zaciska w pięść drugą dłoń.)

 Mama z tatą tulą lwiątka, leżąc sobie w cieniu drzew. (Splata razem palce obu dłoni i lekko nimi kołysze.)

  1. Posłuchaj odgłosów dzikich zwierząt. Czy spotkałeś je kiedyś w zoo? Czy umiesz je rozpoznać?

https://www.youtube.com/watch?v=ZKhGL9Cu_a0

  1. Zwierzęta z zoo – rozwiąż zagadki o dzikich zwierzętach:

On jest królem dżungli całej,

Słynie z grzywy okazałej.

Kot na zebry ten poluje.

Ten, kto wie, niech odgaduje. (lew)

 

Spotkasz ją na Czarnym Lądzie.

Podobna do konia,

Koleżanką jest żyrafy, tygrysa i słonia.

 Cała w czarno-białe pasy, trawę głównie jada.

Jeśli zgadłeś, co to jest, no to odpowiadaj. (zebra)

 

 

Na sawannie gdzieś w Afryce ona sobie żyje.

Jest bardzo wysoka i ma długą szyję.

Cała w plamki jest brązowe, lubi liście zjadać.

Jakie to jest zwierzątko? Proszę odpowiadać. (żyrafa)

 

 

 

 

  1. Stary niedźwiedź mocno śpi – czas na zabawę ruchową, którą już dobrze znacie!

https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

  1. Ile zwierzaków? – układanie rytmów. (wydrukować po 4 sztuki każdego obrazka zwierzątka i ułożyć je w rytmu, np. 2, 3 elementowe, np. – 2 lwy, 1 tygrys. Dziecko ma za zadanie kontynuować rytm, czyli ułożyć go od nowa – 2 lwy, 1 tgrys, 2 lwy, 1 tygrys itd.
  2. Praca plastyczna – papuga. Wyklej papugę kolorowymi piórkami lub koloorwymi paskami bibuły.

  1. Tygrys – praca plastyczna. Wykoaj takiego tygrysa z papierowego talerzyka:

  1. Obejrzyj filmik edukacyjny o zwierzętach w zoo:

https://www.youtube.com/watch?v=FQqBXuAK3OY

  1. Czas na waszą ulubioną zabawę ruchową – Idziemy do zoo:

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

  1. Wybierz jeden z wierszyków Jana Brzechwy o zwierzętach i naucz się go na pamięć:

PAPUGA
„Papużko, papużko,
Powiedz mi coś na uszko”.
„Nic nie powiem, boś ty plotkarz,
Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz”.

 

ZEBRA
Czy ta zebra jest prawdziwa?
Czy to tak naprawdę bywa?
Czy też malarz z bożej łaski
Pomalował osła w paski?

 

LEW
Lew ma, wiadomo, pazur lwi,
Lew sobie z wszystkich wrogów drwi.
Bo jak lew tylko ryknie,
To wróg natychmiast zniknie.

 

TYGRYS
„Co słychać, panie tygrysie?”
„A nic. Nudzi mi się”.
„Czy chciałby pan wyjść zza tych krat?”
„Pewnie. Przynajmniej bym pana zjadł”.

 

  1. Pokoloruj kolorowanki:

 

  1. Rysowanie po śladzie:


Ostatnia aktualizacja: 2020-05-26