To takie proste!
Przedszkole Publiczne nr 29
Strona głowna  /  PRACA ZDALNA GR.II
PRACA ZDALNA GR.II

 

TYDZIEŃ OD 16-20 MARCA

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: „ WITAJ WIOSNO”

 

 

  •  Zapraszam do powtarzania :coraz niżej: brdim, brdam,brdom (trzy razy), nisko –wysoko: wio-sna (3 razy). Śpiewają na melodie „wlazł kotek na płotek”: la, li, lo, la, li, lo….
  • Nauka piosenki „Jestem wiosna” sł. I muz. Halina Sokołowska

             https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

   "Jestem wiosna" Halina Sokołowska

Idę, idę, idę prosto do was.

Idę, idę, słońce niosę wam.

Wszystkie śniegi stopię,

Zazielenię wszystkie lasy,

Fiołki oraz bratki,

Patrzcie, dla was mam

 

Ref. Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

Patrzcie, jaką piękną suknię mam.

Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

Najpiękniejsza z wszystkich dam. X2

 

Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit.

Oczy kwiatów w słońce patrzą już.

Cieszcie się wraz ze mną.

Podziwiajcie mą pogodę.

Chodźcie do mnie wszyscy,

Zaśpiewajmy znów.

 

Ref. Wiosna… x2

 

  •  „Wiosna”- praca z W. 35
  • Czy wiecie jakie ptaki wracają do nas na wiosne? Spróbujcie odgadnąć zagadki.

 

Zagadki:

*W piękny  fraczek  ubrana nad stawem zatacza kólka. Lata nisko-deszcz wróży  czarno –biała…. ( jaskółka).

*Podrzuca innym jajka ptasia mama- szachrajka, ma szaro-czarne piórka i kuka- to……(kukułka).

*Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab, rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz , kto to? Tak! To……(bocian)

  

 

  • Wykonaj zadanie z KP2.17 (Karta pracy strona 17)
  • "Stań tak jak on" -spróbuj naśladować pozycję ptaków z ilustracji.
  • Wykojan pracę plastyczna "Bocian"

  • Posłuchaj opowiadania „Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apsi, apsi! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze na sposoby, by podrzucić nam choroby.

Babcia: Owiń gardło ciepłym szlem i nie wychodź z domu wcale.

 Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka , zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli  rosy i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień.

Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz zioła w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.

Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka.

Wzdycha biedy Elemelek: czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem!Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w prawą stronę. I do lasu-frrr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, głupi katar i kaszelek.  Schował chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: apsi, apsi! I skarpetki oddach sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!

Odpowiedź napytanie: co dolegało Elemelkowi? Co poradziły mu poszczególne postacie?

Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady?

 

  • Wykonaj zadanie KP2.18 (Karta pracy strona 18)  

       Czy Ty jesz owoce i warzywa? Czy uważasz,że one są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju i dzięki nim jsteśmy odporniejsi ?

  • "Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody?”

        Czy wiesz jak powninniśmy się ubierać aby nie chorować? Opowiedz o tym.

  • - Wiersz „Krokusy” Danuta Gellnerowa

Wbiegły krokusy spod śniegu i zatrzymały się w biegu.

Nad nimi góry wysokie, a jeszcze wyżej obłoki, a one-

Takie malutkie jak krasnoludki.

  • Pokoloruj obrazek.

  • Wykanaj zadanie „wiosenna gałązka” – praca z W.37

          Wypchni wszystkie elementy wiosennej gałązki. Przyklej na gałązkę kwiaty i liście.

 

  • Czy wiesz kto to jest  „Marzanna”- Posłuchaj wiersza Józefa Ratajczaka „ Topienie Marzanny”

Topienie Marzanny

Włożymy jej białą sukienkę,
na głowę włożymy wianek,
niech płynie sobie do morza,
dziś lub jutro nad ranem.

Dosyć już mamy zimy,
niech miną mrozy srogie,


rzeka ruszy spod lodu
jak rozpalony ogień !

Do widzenia Marzanno,
teraz na wiosnę pora,
już kwiaty wschodzą na łąkach
we wszystkich wiosennych kolorach.

             Pytania; Jak była ubrana Marzanna z wiersza? Dokąd miała popłynąć? Dlaczego topiono kukułkę? Co się stanie, gdy odejdzie Marzanna?

  • Wykonaj pracę „Moja Marzanna”- prac z W.38.

            Wypchni sylwetkę Marzanny , ozdób ją pługimi pasami kolorowej krepiny i przyklej całą postać do gługiego kija.

 


 

 

TYDZIEŃ OD 23-27 MARCA

JEDNOSTKA TEMATYCZNA- "ZWIERZĘTA  NA WIEJSKIM PODWÓRKU"

 

  • Zapraszam  Was do współnego ćwiczenia oddechem " Wrona bez ogona". Stoimy , bierzemy głęboki wdech i na wydechu liczymy wrony : Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona. Tak powtarzamy trzy razy.

 

  • Posłuchaj piosenki " Ptak Nijaki" i spróbuj odpwiedzieć na pyatnia .

                   https://www.youtube.com/watch?v=99ueGwywJQg

       Czy już wiesz o jakich ptakach słyszymy w piosence? Co to znaczy "Nijaki"?  O czym marzyły ptaki? Co się stało z Rudym ptakiem, gdy szalał w tańcu? Jak tańczył Rudy ptak?         A teraz Was zapraszam do tańca tak jak Rudy ptak" podskakujemy dwukrotnie na lewej nodze, ruszaj szyją, rękami, podskocz dwukrotnie obunóż, trzymając się za biodra.                Co  się stało z Chudym ptakiem? Zatańczymy tak jak on? Wstajemy dwukrotnie kiwamy prawą nogą, naprzemiennie tupiemy stopami o podłogę i skaczemy obunóż.  

  • Jak myślisz czym się zajmuje rolnik? 

                  https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA                                     

  • Posłuchajcie piosenki " Stary Donald farmę miał."   

                https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

  • Wykonaj zadanie z KP2.19 (Karta pracy strona 19)
  • "Kogo mogę spotkać na wsi?" - Posłuchaj opoiwadania

Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku

pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko... Na podwórku robi się coraz weselej. Na reszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki. Pora zadbać o swoje zwierzęta - myśli gospodarz i mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano - gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi, wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek - postronek - i trzymając go wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu - to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. czas wrocić do domu - myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim. 

  • Wykonaj zadanie z KP.20. (Karta pracy storna 20)

 

  • Czy wiesz gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?  Spróbuj odpowiedzieć i do tego wykonaj zadanie z W.39. (Wyprawka plastyczna)
     

 

  • Czy wiesz jak robi krowa, jak robi koń?  Odłuchaj i spróbuj powtórzyć.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 

  • Wykonaj zadanie z KP2.21 (Karta pracy strona 21)

 

  • Posłuchaj wiersza i porozmawiaj z rodzicami na jego temat.

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie….

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześniej jest śniadanie.

Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,

O królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.

Dać jeść i pić bez wyjątku, wszystkim w całym obrządku.

Owce wypuścić na hale,

To dla nich miejsc wspaniałe.

Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,

To znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.

Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,

Gdy im porządnie rozczeszę grzywę,

Gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuje,

 Parskają głośno, mówiąc dziękuje.

W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.

Dopiero, gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.

Jestem zmęczony. lecz wiem, że gdy zwierzęta troskę okażę,

Sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

 

  • Pokoloruj obrazek.

  • Czy wiecie jakie ptaki znoszą jaja? Zobaczcie obrazki i powiedzcie czy widzieliscie takie jajka?

 

  • Teraz się trochę poruszamy.

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

 

  • Spróbuj połączyć w pary.

                                                               

                                                             

                                                             

                                                                        

  • Zastanów się czy wiesz jakie produkty uzyskujemy  od krowy, od owcy,od kozy, od kury? ( krowa: mleko,ser, jogurt. Kura: jajka; owca: mleko,ser; Koza: mleko, ser jogurty.

 

 TYDZIEŃ OD 30 .03- 03.04.2020 r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: "PRACA ROLNIKA"

 

  • Zapraszam do wspólnej gimnastyki. Czas abyśmy się poruszali.

                 https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

  • Posłuchajcie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza.

               JAK KOTEK ZWIERZĘTA MLEKIEM CZĘSTOWAŁ

 

H. Bechlerowa

1. To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

2. Stanął Filik przy kurniku.

- Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

3. Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

- Lubisz mleko?

- Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

4. Do królika kotek podszedł.

- Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

5. Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.

- Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

6. Więc do krówki poszedł kotek.

- Czy na mleko masz ochotę?

- Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

7. Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

- Zabierz sobie kotku dzbanek! Jajem liście kapuściane.

8. Poszedł kotek do motyla i dzbanuszek mu nachyla.

Ale motyl tam na łące pije z kwiatka sok pachnący.

9. Teraz kotek mleko niesie do wiewiórki w ciemnym lesie.

Na sosence wiewióreczka gryzie orzech, nie chce mleczka.

10.Wraca kotek.

Koło płotka na ścieżynce jeża spotkał.

Jeżyk woła go z daleka:

- Bury kotku, daj mi mleka!

O, bo jeże, tak, jak kotki, bardzo lubią mleczko słodkie.

 

Czy już wiecie jakie zwierzęta jedzą ziarno? ( Kury , indyk, kaczki, gęsi)

Czy wiecie jakie zwierzęta jedzą siano? ( Krowy, kozy, owce, konie)

Jakie zwierzęta jedzą marchew? ( Króliki, krowy, konie, kozy)

A  wiesz co jedzą gołębie i inne ptaki?

A wiesz jakie zwierzęta jedzą latem trawę? (krowy, kozy, owce, konie)

 

  • A teraz posłuchajcie piosenki pt.” Jarzynowy wóz”

           https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

 

"JARZYNOWY WÓZ"

ref. Jechał, jechał wóz,

smaczne rzeczy wiózł,

tur, tur, tur, turkotał,

smaczne rzeczy wiózł.

I. Tu marchew czerwona,

kapusta zielona,

rzodkiewek czerwone kuleczki,

w słonecznym kolorze słonecznik.

ref. Jechał, jechał wóz ...

II. Tu strączki fasoli

i bobu do woli,

szpinaku zielona tam góra,

i burak pąsowy jak burak.

ref. Jechał, jechał wóz ...

 

 

 

  • Wykonaj zadanie KP2.25

 

  • Zapraszam do ćwiczenia rączki.

 

 

 

 

  • „Moja uprawa” -czy wiecie jak można posiać rzeżuchę? Jeśli nie wiecie to obejrzyjcie filmik i tam wszystkiego się dowiecie. Spróbujcie założyć własny ogródek i posiać swoją rzeżuchę. Proszę abyście codziennie obserwowali czy coś się z nią zmieniło.

                   https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

 

       

             

       

 

  • Spróbuj wykonać swój wymarzony ogródek z plasteliny. Weź tekturową podkładkę, na której wykonasz swój projekt ogródka. Przypomni sobie co znajduje się w ogródku i wykonaj to z plasteliny. (trawa, kwiaty, krzewy, drzewa)

 

  • Zagrajmy w memory „ figury geometryczne. Odszukaj taki samych par pośród obrazków (należy wydrukować z dwóch egzemplarzach, aby każda karta występowała dwa razy)

 

  • Zobacz z jakich figur składa się robot, a następnie policz ile jest figur  np. trójkątów , kół itd.

     

 

  • Wykonaj zadanie KP2.26, a dowiesz się jak powstaje chleb.
  • Jak myślisz ,jakich maszyn potrzebuje rolnik do pracy w polu?  

                https://www.youtube.com/watch?v=SfLxkjzIlRw

  • Wykonaj prace z wyprawki plastycznej W.41.

 

  • Przyjrzyj się i powiedź czym różnią się obrazki?

 

  • Pokoloruj obrazki.

     

 

                   

   

 

TYDZIEŃ OD 06-10 KWIETNIA

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " WIELKANOC"

  • Na początek gimnastyka.

               https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

  • Posłuchaj piosenki  pt.” Wełniany baranek

            https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ

 

"WEŁNIANY BARANEK"

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la./bis

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Lali la, lali la, la la.

Wełniane masz trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la! /bis

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

W kołnierzu futra pełnym

ma łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la./bis

Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku,

ślicznie ci jest, baranku.

Lali la, lali la, la la.

W kołnierzu futra pełnym

masz łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la!/bis[1]

 

  • Posłuchaj opowiadania pt.” Wielkanocny zajączek „ i odpowiedz na pytanie.

- Czy wiecie jak wyglądają przygotowania do świąt?

  • Wykonaj zadanie KP2.22.
  • Wytnij jajko i postaraj się je ozdobić.

  •  Czy wiesz jakie są tradycje Świat Wielkanocnych?
  • Posłuchaj opowiadania i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Bajeczka Wielkanocna

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

 

-Czy po wysłuchaniu wiesz, kogo obudziło wiosenne słońce? Dlaczego słońce ich obudziło?

  • Zagadki Wielkanocne:

             -Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie. Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to ….(bazie)

            -Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka. Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. ( kurczak)

           -Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące. Mogą być czekoladowe…..(zające)

          -Wełniane ma trzewiczki, wełniane rękawiczki. (baranek)

 

  • Czy wiesz, co wkładamy do koszyka wielkanocnego? Wykonaj zadanie KP2.23.

 

 

  • Pokoloruj obrazek za pomocą kredek. 3 jajka na żółto, 3 na niebiesko, 4 na zielono , 2 na czerwono.

 

  • Czy wiecie jakie potrawy stawiamy na wielkanocnym stole?

 

 

  • Zapraszam do wysłuchania wiersza pt. „ Wielkanoc” Danuta Gellnerowa.

 

Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha!

 

          Odopowiedz na pytanie:

        -Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki?

  • *Wykonaj zadanie KP2.24.

 

  • Posłuchaj wierszyka pt. „ Wielkanocne pisanki” i postaraj się odpowiedzieć na pytania.

           -Jak się czuje dziewczynka, oczekując na Wielkanoc? Co przygotowała na Wielkanoc? Jak wyglądają przygotowane przez dziewczynkę jajka?

  • Narysuj ilustrację do wierszyka „Wielkanocne pisanki”
  • Wytnij kartoniki i ułóż z nich pisankę  według wzoru.

  • Posłuchaj wierszyka o Pisance i pokoloruj obrazki.

  • Zrób witrażyk na okno.

  • Wykonaj zadanie W.40 „Kraszanka-pisanka”.

Ostatnia aktualizacja: 2020-03-30