To takie proste!
Przedszkole Publiczne nr 29
Strona głowna  /  ZDALNA GR.II cz.1
ZDALNA GR.II cz.1

 

TYDZIEŃ OD 16-20 MARCA

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: „ WITAJ WIOSNO”

 

 

  •  Zapraszam do powtarzania :coraz niżej: brdim, brdam,brdom (trzy razy), nisko –wysoko: wio-sna (3 razy). Śpiewają na melodie „wlazł kotek na płotek”: la, li, lo, la, li, lo….
  • Nauka piosenki „Jestem wiosna” sł. I muz. Halina Sokołowska

             https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

   "Jestem wiosna" Halina Sokołowska

Idę, idę, idę prosto do was.

Idę, idę, słońce niosę wam.

Wszystkie śniegi stopię,

Zazielenię wszystkie lasy,

Fiołki oraz bratki,

Patrzcie, dla was mam

 

Ref. Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

Patrzcie, jaką piękną suknię mam.

Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

Najpiękniejsza z wszystkich dam. X2

 

Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit.

Oczy kwiatów w słońce patrzą już.

Cieszcie się wraz ze mną.

Podziwiajcie mą pogodę.

Chodźcie do mnie wszyscy,

Zaśpiewajmy znów.

 

Ref. Wiosna… x2

 

  •  „Wiosna”- praca z W. 35
  • Czy wiecie jakie ptaki wracają do nas na wiosne? Spróbujcie odgadnąć zagadki.

 

Zagadki:

*W piękny  fraczek  ubrana nad stawem zatacza kólka. Lata nisko-deszcz wróży  czarno –biała…. ( jaskółka).

*Podrzuca innym jajka ptasia mama- szachrajka, ma szaro-czarne piórka i kuka- to……(kukułka).

*Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab, rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz , kto to? Tak! To……(bocian)

  

 

  • Wykonaj zadanie z KP2.17 (Karta pracy strona 17)
  • "Stań tak jak on" -spróbuj naśladować pozycję ptaków z ilustracji.
  • Wykojan pracę plastyczna "Bocian"

  • Posłuchaj opowiadania „Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apsi, apsi! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze na sposoby, by podrzucić nam choroby.

Babcia: Owiń gardło ciepłym szlem i nie wychodź z domu wcale.

 Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka , zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli  rosy i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień.

Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz zioła w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.

Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka.

Wzdycha biedy Elemelek: czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem!Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w prawą stronę. I do lasu-frrr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, głupi katar i kaszelek.  Schował chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: apsi, apsi! I skarpetki oddach sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!

Odpowiedź napytanie: co dolegało Elemelkowi? Co poradziły mu poszczególne postacie?

Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady?

 

  • Wykonaj zadanie KP2.18 (Karta pracy strona 18)  

       Czy Ty jesz owoce i warzywa? Czy uważasz,że one są nam potrzebne do prawidłowego rozwoju i dzięki nim jsteśmy odporniejsi ?

  • "Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody?”

        Czy wiesz jak powninniśmy się ubierać aby nie chorować? Opowiedz o tym.

  • - Wiersz „Krokusy” Danuta Gellnerowa

Wbiegły krokusy spod śniegu i zatrzymały się w biegu.

Nad nimi góry wysokie, a jeszcze wyżej obłoki, a one-

Takie malutkie jak krasnoludki.

  • Pokoloruj obrazek.

  • Wykanaj zadanie „wiosenna gałązka” – praca z W.37

          Wypchni wszystkie elementy wiosennej gałązki. Przyklej na gałązkę kwiaty i liście.

 

  • Czy wiesz kto to jest  „Marzanna”- Posłuchaj wiersza Józefa Ratajczaka „ Topienie Marzanny”

Topienie Marzanny

Włożymy jej białą sukienkę,
na głowę włożymy wianek,
niech płynie sobie do morza,
dziś lub jutro nad ranem.

Dosyć już mamy zimy,
niech miną mrozy srogie,


rzeka ruszy spod lodu
jak rozpalony ogień !

Do widzenia Marzanno,
teraz na wiosnę pora,
już kwiaty wschodzą na łąkach
we wszystkich wiosennych kolorach.

             Pytania; Jak była ubrana Marzanna z wiersza? Dokąd miała popłynąć? Dlaczego topiono kukułkę? Co się stanie, gdy odejdzie Marzanna?

  • Wykonaj pracę „Moja Marzanna”- prac z W.38.

            Wypchni sylwetkę Marzanny , ozdób ją pługimi pasami kolorowej krepiny i przyklej całą postać do gługiego kija.

 


 

 

TYDZIEŃ OD 23-27 MARCA

JEDNOSTKA TEMATYCZNA- "ZWIERZĘTA  NA WIEJSKIM PODWÓRKU"

 

  • Zapraszam  Was do współnego ćwiczenia oddechem " Wrona bez ogona". Stoimy , bierzemy głęboki wdech i na wydechu liczymy wrony : Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona. Tak powtarzamy trzy razy.

 

  • Posłuchaj piosenki " Ptak Nijaki" i spróbuj odpwiedzieć na pyatnia .

                   https://www.youtube.com/watch?v=99ueGwywJQg

       Czy już wiesz o jakich ptakach słyszymy w piosence? Co to znaczy "Nijaki"?  O czym marzyły ptaki? Co się stało z Rudym ptakiem, gdy szalał w tańcu? Jak tańczył Rudy ptak?         A teraz Was zapraszam do tańca tak jak Rudy ptak" podskakujemy dwukrotnie na lewej nodze, ruszaj szyją, rękami, podskocz dwukrotnie obunóż, trzymając się za biodra.                Co  się stało z Chudym ptakiem? Zatańczymy tak jak on? Wstajemy dwukrotnie kiwamy prawą nogą, naprzemiennie tupiemy stopami o podłogę i skaczemy obunóż.  

  • Jak myślisz czym się zajmuje rolnik? 

                  https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA                                     

  • Posłuchajcie piosenki " Stary Donald farmę miał."   

                https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

  • Wykonaj zadanie z KP2.19 (Karta pracy strona 19)
  • "Kogo mogę spotkać na wsi?" - Posłuchaj opoiwadania

Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku

pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko... Na podwórku robi się coraz weselej. Na reszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki. Pora zadbać o swoje zwierzęta - myśli gospodarz i mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano - gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi, wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek - postronek - i trzymając go wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu - to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. czas wrocić do domu - myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim. 

  • Wykonaj zadanie z KP.20. (Karta pracy storna 20)

 

  • Czy wiesz gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?  Spróbuj odpowiedzieć i do tego wykonaj zadanie z W.39. (Wyprawka plastyczna)
     

 

  • Czy wiesz jak robi krowa, jak robi koń?  Odłuchaj i spróbuj powtórzyć.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 

  • Wykonaj zadanie z KP2.21 (Karta pracy strona 21)

 

  • Posłuchaj wiersza i porozmawiaj z rodzicami na jego temat.

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie….

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześniej jest śniadanie.

Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,

O królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.

Dać jeść i pić bez wyjątku, wszystkim w całym obrządku.

Owce wypuścić na hale,

To dla nich miejsc wspaniałe.

Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,

To znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.

Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,

Gdy im porządnie rozczeszę grzywę,

Gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuje,

 Parskają głośno, mówiąc dziękuje.

W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.

Dopiero, gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.

Jestem zmęczony. lecz wiem, że gdy zwierzęta troskę okażę,

Sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

 

  • Pokoloruj obrazek.

  • Czy wiecie jakie ptaki znoszą jaja? Zobaczcie obrazki i powiedzcie czy widzieliscie takie jajka?

 

  • Teraz się trochę poruszamy.

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

 

  • Spróbuj połączyć w pary.

                                                               

                                                             

                                                             

                                                                        

  • Zastanów się czy wiesz jakie produkty uzyskujemy  od krowy, od owcy,od kozy, od kury? ( krowa: mleko,ser, jogurt. Kura: jajka; owca: mleko,ser; Koza: mleko, ser jogurty.

 

 TYDZIEŃ OD 30 .03- 03.04.2020 r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: "PRACA ROLNIKA"

 

  • Zapraszam do wspólnej gimnastyki. Czas abyśmy się poruszali.

                 https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

  • Posłuchajcie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza.

               JAK KOTEK ZWIERZĘTA MLEKIEM CZĘSTOWAŁ

 

H. Bechlerowa

1. To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

2. Stanął Filik przy kurniku.

- Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

3. Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

- Lubisz mleko?

- Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

4. Do królika kotek podszedł.

- Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

5. Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.

- Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

6. Więc do krówki poszedł kotek.

- Czy na mleko masz ochotę?

- Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

7. Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

- Zabierz sobie kotku dzbanek! Jajem liście kapuściane.

8. Poszedł kotek do motyla i dzbanuszek mu nachyla.

Ale motyl tam na łące pije z kwiatka sok pachnący.

9. Teraz kotek mleko niesie do wiewiórki w ciemnym lesie.

Na sosence wiewióreczka gryzie orzech, nie chce mleczka.

10.Wraca kotek.

Koło płotka na ścieżynce jeża spotkał.

Jeżyk woła go z daleka:

- Bury kotku, daj mi mleka!

O, bo jeże, tak, jak kotki, bardzo lubią mleczko słodkie.

 

Czy już wiecie jakie zwierzęta jedzą ziarno? ( Kury , indyk, kaczki, gęsi)

Czy wiecie jakie zwierzęta jedzą siano? ( Krowy, kozy, owce, konie)

Jakie zwierzęta jedzą marchew? ( Króliki, krowy, konie, kozy)

A  wiesz co jedzą gołębie i inne ptaki?

A wiesz jakie zwierzęta jedzą latem trawę? (krowy, kozy, owce, konie)

 

  • A teraz posłuchajcie piosenki pt.” Jarzynowy wóz”

           https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

 

"JARZYNOWY WÓZ"

ref. Jechał, jechał wóz,

smaczne rzeczy wiózł,

tur, tur, tur, turkotał,

smaczne rzeczy wiózł.

I. Tu marchew czerwona,

kapusta zielona,

rzodkiewek czerwone kuleczki,

w słonecznym kolorze słonecznik.

ref. Jechał, jechał wóz ...

II. Tu strączki fasoli

i bobu do woli,

szpinaku zielona tam góra,

i burak pąsowy jak burak.

ref. Jechał, jechał wóz ...

 

 

 

  • Wykonaj zadanie KP2.25

 

  • Zapraszam do ćwiczenia rączki.

 

 

 

 

  • „Moja uprawa” -czy wiecie jak można posiać rzeżuchę? Jeśli nie wiecie to obejrzyjcie filmik i tam wszystkiego się dowiecie. Spróbujcie założyć własny ogródek i posiać swoją rzeżuchę. Proszę abyście codziennie obserwowali czy coś się z nią zmieniło.

                   https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

 

       

             

       

 

  • Spróbuj wykonać swój wymarzony ogródek z plasteliny. Weź tekturową podkładkę, na której wykonasz swój projekt ogródka. Przypomni sobie co znajduje się w ogródku i wykonaj to z plasteliny. (trawa, kwiaty, krzewy, drzewa)

 

  • Zagrajmy w memory „ figury geometryczne. Odszukaj taki samych par pośród obrazków (należy wydrukować z dwóch egzemplarzach, aby każda karta występowała dwa razy)

 

  • Zobacz z jakich figur składa się robot, a następnie policz ile jest figur  np. trójkątów , kół itd.

     

 

  • Wykonaj zadanie KP2.26, a dowiesz się jak powstaje chleb.
  • Jak myślisz ,jakich maszyn potrzebuje rolnik do pracy w polu?  

                https://www.youtube.com/watch?v=SfLxkjzIlRw

  • Wykonaj prace z wyprawki plastycznej W.41.

 

  • Przyjrzyj się i powiedź czym różnią się obrazki?

 

  • Pokoloruj obrazki.

     

 

                   

   

 

TYDZIEŃ OD 06-10 KWIETNIA

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " WIELKANOC"

  • Na początek gimnastyka.

               https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

  • Posłuchaj piosenki  pt.” Wełniany baranek

            https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ

 

"WEŁNIANY BARANEK"

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la./bis

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Lali la, lali la, la la.

Wełniane masz trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la! /bis

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

W kołnierzu futra pełnym

ma łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la./bis

Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku,

ślicznie ci jest, baranku.

Lali la, lali la, la la.

W kołnierzu futra pełnym

masz łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la!/bis[1]

 

  • Posłuchaj opowiadania pt.” Wielkanocny zajączek „ i odpowiedz na pytanie.

- Czy wiecie jak wyglądają przygotowania do świąt?

  • Wykonaj zadanie KP2.22.
  • Wytnij jajko i postaraj się je ozdobić.

  •  Czy wiesz jakie są tradycje Świat Wielkanocnych?
  • Posłuchaj opowiadania i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Bajeczka Wielkanocna

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

 

-Czy po wysłuchaniu wiesz, kogo obudziło wiosenne słońce? Dlaczego słońce ich obudziło?

  • Zagadki Wielkanocne:

             -Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie. Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to ….(bazie)

            -Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka. Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. ( kurczak)

           -Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące. Mogą być czekoladowe…..(zające)

          -Wełniane ma trzewiczki, wełniane rękawiczki. (baranek)

 

  • Czy wiesz, co wkładamy do koszyka wielkanocnego? Wykonaj zadanie KP2.23.

 

 

  • Pokoloruj obrazek za pomocą kredek. 3 jajka na żółto, 3 na niebiesko, 4 na zielono , 2 na czerwono.

 

  • Czy wiecie jakie potrawy stawiamy na wielkanocnym stole?

 

 

  • Zapraszam do wysłuchania wiersza pt. „ Wielkanoc” Danuta Gellnerowa.

 

Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha!

 

          Odopowiedz na pytanie:

        -Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki?

  • *Wykonaj zadanie KP2.24.

 

  • Posłuchaj wierszyka pt. „ Wielkanocne pisanki” i postaraj się odpowiedzieć na pytania.

           -Jak się czuje dziewczynka, oczekując na Wielkanoc? Co przygotowała na Wielkanoc? Jak wyglądają przygotowane przez dziewczynkę jajka?

  • Narysuj ilustrację do wierszyka „Wielkanocne pisanki”
  • Wytnij kartoniki i ułóż z nich pisankę  według wzoru.

  • Posłuchaj wierszyka o Pisance i pokoloruj obrazki.

  • Zrób witrażyk na okno.

 

  • Wykonaj zadanie W.40 „Kraszanka-pisanka”.

 

 

 

TYDZIEŃ 14-17 .04.2020

JEDNOSTKA TEMATYCZNA "DBAMY O NASZĄ PLANETĘ"

 

  • Wykonaj ćwiczenia poranne.

               https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

  •  A czy wiesz, kto to jest przyjaciel przyrody? Zastanów się czy Ty jesteś przyjacielem przyrody?
  • Posłuchaj opowiadania pt.” Wielka przygoda małej Zosi” i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

           -Co się stało, gdy dzieci złapały Zosię w siatkę na motyle?

          -Co zrobiła Zosia, gdy się obudziła?

         -Jak zachowuje się przyjaciel przyrody?

  •  "Znaczek" -jestem przyjacielem przyrody-  Wykonaj znaczek z W.42.
  •  Czy wiecie jak wygląda Ziemia?

  • Jak myślicie co możemy zrobić, aby dbać o naszą Ziemię ?
  • Wykonaj KP.2. 27 „ Drzewo”
  • Posłuchaj i postaraj się jej nauczyć piosenki pt. „Poważna sprawa”

             https://www.youtube.com/watch?v=iNJeMifYcL4

 

Poważna sprawa

Źle na świecie dzieje się,
Jak w koszmarze, jak w złym śnie
Bo choć tłum dorosłych wie
Zapomina o tym że…

Prąd i wodę oszczędzać trzeba,
Chronić lasy – zabytkowe stare drzewa.
Oczyszczać wyziewy i trujące ścieki,
By chronić atmosferę, oceany i rzeki.

Śmieci sortować i przetwarzać,
Bo to przecież poważna sprawa.
No i dbać o zwierzęta – naszych małych braci
By za ludzkie błędy nie musiały płacić.

Chociaż mam tak mało lat
Bardzo chcę ratować świat.
A kto świat ratować chce
Musi wiedzieć o tym że…

Prąd i wodę oszczędzać trzeba

Przyjdzie kiedyś taki czas,
Gdy dorośnie każdy z nas
I nie będzie tak już nie,
Już nie zapomnimy że…

Prąd i wodę oszczędzać trzeba

 

  • Czy wiecie co znaczy segregacja śmieci i jak się ją wykonuje?

              https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

 

 

 

 

 

  • „Segregacja  śmieci „ – wykonaj prace z W.43.
  • Czy wiesz po co jest nam potrzebny prąd?
  • Posłuchaj opowiadania pt. „ Pstryk” Grzegorza Kasdepke

– Uważaj, teraz będzie się działo – mruknął Dominik, włączając elektryczny czajnik. Zanim Junior zdążył podkulić ogon, w całym domu błysnęło, huknęło – a potem zapadła ciemność. I cisza. Przestało grać radio, przestały pracować lodówka i pralka, przestał działać komputer, i nawet Junior przestał sapać, choć nie był przecież na prąd. Widać, wszystko to zrobiło na nim spore wrażenie. Pierwsza odezwała się babcia Marysia. – Dominik! – zawołała z dużego pokoju. – To twoja sprawka?! – Prowadzę wykład – odkrzyknął dyplomatycznie Dominik. – O czym?! – Głos babci dochodził już z korytarza. – Nie mów, że o elektryczności! – Mogę nie mówić... – mruknął Dominik. – Hau! – dodał mu otuchy Junior. Zza drzwi dobiegł ich szelest, trzask, odgłosy majstrowania przy elektrycznych korkach – i naraz z głośnika radia popłynęła muzyka, a lodówka wzdrygnęła się, jak po przebudzeniu z krótkiej drzemki, i znowu zaczęła pracować. Dominik i Junior zmrużyli oczy. – Przecież' tata ci mówił – zasapała babcia wchodząc do kuchni – żebyś nie włączał tego czajnika, gdy pracuje pralka, tak?! Jutro przyjdą elektrycy i wszystko naprawią! A na razie trzeba uważać! Bo przewody elektryczne w tym mieszkaniu są za słabe, i to dlatego! Chcesz wywołać pożar?! – Hau! – uspokoił ją Junior. Ale babcia Marysia nie była uspokojona; zakazała Dominikowi zabaw w kuchni, przez co dalsza część wykładu musiała odbyć się w łazience. – Tak, z elektrycznością nie ma żartów – westchnął Dominik. – Na przykład najgłupsze, co można zrobić, to suszyć sobie włosy w wannie. Bo jakby suszarka wpadła do wanny, to... Junior zawył rozpaczliwie, dając do zrozumienia, że wie, co by się stało, gdyby suszarka wpadła do wanny. – Tak samo głupie – kontynuował Dominik – jest wtykanie różnych przedmiotów do dziurek od kontaktu! Albo przecinanie przewodów elektrycznych! Jeżeli zobaczę kiedyś, że to robisz, to koniec, zakaz wychodzenia na spacery! Junior, gdyby było to możliwe, podwinąłby nie tylko ogon, ale i uszy, nos oraz całego siebie. – Niemądrze jest także – ciągnął zadowolony z siebie Dominik – ciągnąć za kabel jakiegoś urządzenia, żeby je wyłączyć, bo łatwo taki kabel przerwać! Ani podłączać zbyt wielu urządzeń do jednego gniazdka! I, i... słuchasz mnie? – Hau... – odszczeknął zrezygnowany Junior. – No tak, może to za dużo jak na jeden raz – zgodził się Dominik. – Najważniejsze jest jedno: nie wolno bawić się elektrycznością! Zrozumiałeś? – Hau! – zapewnił Junior. Po czym podskoczył wysoko, pstryknął nosem wyłącznik światła – i wykład został zakończony

 

  • Wykonaj zadanie KP2.28.
  • Czas się trochę poruszać zapraszam do „ wyścigu dżdżownic”- proszę o wyznaczenie linii startu i linii mety. Kładziemy się na brzuchu na linii startu i trzeba jak najszybciej dotrzeć na linie mety, pełzając jak dżdżownica- leżysz na brzuchu, przedramiona oparte o podłogę , podnosisz biodra do góry i opuszczasz z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.
  • Wykonaj zadanie z KP2.29.

 

 

 

 

TYDZIEŃ 20- 24.O4.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " TAJEMNICE KSIĄŻEK"

  • „Jakie książki lubimy?” – powiedzcie jakie książki lubicie, a może macie swoją ulubioną?
  • Posłuchajcie wiersza pt.” Mole książkowe” Dominiki Niemeic i po wysłuchaniu odpowiedzcie na pytania .

 

MOLE KSIĄŻKOWE

Otwieram książkę, jedna chwila
I już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
Lub pszczółką skrytą w kwiatków bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
Świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
Rozdział od deski do deski… czyli cły.
Rodzice doskonale rozumieją
Mój zachwyt nad książkami,
Bo tak jak ja są zwyczajnie
Książkowymi molami!

                -O jakim przedmiocie był wiersz?

                -W kogo zmienia się dziewczynka, czytając książkę?

               -Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książkę?

               -Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami?

               -Co to znaczy czuć zachwyt?

               -Kto to jest „mol książkowy”?

               -Czy są książki, którymi wy jesteście zachwyceni?

  •  „ Ja będę księżniczką, a Ty rycerzem „ -wykonaj pracę z W.44 i W.45
  •   ” Czego można użyć do zabawy w księżniczkę, a czego do zabawy w rycerza?” praca z KP2.30.
  •  Spróbuj teraz podzielić na sylaby parę wyrazów:

            hulajnoga, drzewo, samolot, okulary, papier, książka, ule, but,

  • „ Ile to sylab?” – praca z KP2.31
  • Zobacz jak powstaje papier

       https://papierowydizajn.pl/mamo-skad-sie-bierze-papier/

  • Czy zastanawialiście się kto jest potrzebny aby powstała książka?
  • Posłuchaj opowiadania pt.” W bibliotece” i zastanów się nad odpowiedzią na pytania.

 

      - Jak myślicie co autorka ma na myśli? (wyobraźnia)

      - Dlaczego pisarce potrzebna jest w pracy wyobraźnia ?

      - Kto jest jeszcze potrzebny, aby powstała książka?

 

  • Spróbuj swoich sił i ułóż swoje własne opowiadanie. Zaczynając od dawno, dawno temu….
  • Czy wiesz, co to jest za miejsce? Można tam kupić? Czy wiesz jak się trzeba tam zachować?

 

  • Teraz pobawimy się w sklep. Wytnij z kolorowych kartek prostokąty ( Kolor czerwony –to banknot o najwyższym nominale, prostokąt niebieski –to banknot o średnim nominale, a kolor żółty to banknot o najniższym nominale.( Kolory możecie zmienić.) Możecie pobawić się w sklep sprzedając swoje książki .
  • Zabawy z książką-  „ile zrobię kroków?”- weź książkę w twardej oprawie, połóż ją na głowie i próbuj zrobić jak najwięcej kroków. Policz ile zrobiłeś kroków, zanim książka spadła?
  • „Memory”- wykonaj z W.46.
  • Czy wiecie jakie to miejsce? Co można tam robić ? Jak się trzeba zachować ?

  • Posłuchajcie opowiadania pt.” W bibliotece”.

  • „Gdzie postawię tę książkę”- praca z KP2.32.
  • Spróbuj zrobić zakładkę do książki.

 

 

TYDZIEŃ 27 - 30.04.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " POLSKA TO MÓJ DOM"

  • Dzisiaj zajmiemy się naszą Ojczyzną oraz jej symbolami.
  • Nasz kraj to Polska.

Na mapie są przedstawione większe miasta, spróbujcie z pomocą rodziców odszukać miasto w którym my mieszkamy.

  • Posłuchajcie opowiadania pt. „ Kotylion”. Postaraj się odpowiedzieć, co to jest Kotylion i dlaczego szanujemy flagę?

  • Czy wiesz, co to jest kotylion? Przygotuj swój własny kotylion.

  • Czy wiecie jak wygląda nasza flaga i dlaczego powinniśmy ją szanować ?

  • Zobacz na obrazek i zastanów się czy znasz któryś z naszych narodowych symboli?

  • „Polskie symbole narodowe –flaga i herb” –praca z W.47
  • Praca plastyczna Godło.

  • Stolicą naszego kraju jest Warszawa. Czy wiesz jak ona powstała?

  • Posłuchaj legendy pt. „ Wars i Sawa”.

              https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc

  • „ Wars i Sawa”- praca z KP2.33.
  • Wyruszamy na wycieczkę –obejrzy film.

                https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09

  • Praca z mapą KP2.34
  • Pokoloruj farbami mapę Polski tak, jak jest pokazane w przykładzie.

  • „ Jedzie pociąg z daleka „- nauka piosenki.

               https://www.youtube.com/watch?v=CJZ6M_4Tjl4

  • Wykonaj zadania.

 

TYDZIEŃ : 04-08.05.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: " W KRAINIE MUZYKI"

  • Dzisiaj zaczniemy od ćwiczeń oddechowych „co to za dźwięk?”

           Dzieci stoją i na wydechu wydają różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Np. ffffffffffffffffffffffff( wiatr), wwwwwwwwwwww ( duży owad-bąk ,trzmiel), ssssss ( wąż),                                 zzzzzzzz ( mucha, komar), szszsz ( szum morza), żżżżżżżżżżżżżż ( dźwięk wydawany przez piłę podczas pracy).

  • Posłuchaj i zastanów sie czy znasz te instrumenty ?

           https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

  • Powiedz jakie znasz instrumenty muzyczne?

  • Praca z KP2.35
  • Naśladowanie odgłosów trąbki i gitary .

  • Jak myślisz co to jest Orkiestra?
  • Posłuchaj wiersza pt. „ Mysia orkiestra”

 

Mysia Orkiestra

 Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.

Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.

Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.

Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.

A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.

Więc koty z piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały i gdzieś wyniosły, wołając:

-Ach nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostają bzika.

 

                        * Co to jest orkiestra?

                       * Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra?

                       *Ile myszek było w tej orkiestrze?

 

  • „ Muzyczne ludziki”-praca z W.48.
  • „robimy instrumenty”- wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych. Dziecko ma pudełko po chusteczkach, jedną plastikową rurkę, nożyczki, 5 gumek recepturek oraz dwa paski taśmy dwustronnej. Dziecko nakleja taśmę równolegle do któtszych bOków pudełka-między krawędzią pudełka a dziurą. Dziecko przecina plastikową rurkę na pół tak, aby powstały dwie krótkie rurki, i nakleja je na pudełku, w miejscu dwustronnej taśmy klejącej . Następnie dziecko nakłada gumki recepturki tak, aby opierały się o rurki.
  • „Co słyszę?”- chodzicie swobodnie po domu w rytm muzyki i gdy muzyka zostanie wyłączona to kucacie i zamykacie oczy. Po chwili wstajecie i zastanówcie się co słyszeliście podczas gdy mieliście zamknięte oczy?
  • Nauka piosenki pt. „ Na muzyce w przedszkolu”

              https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

  • Rozśpiewanie -wołanie:  mo-ja la –mo, mo-ja la-mo, mo-ja a-ro, mo-ja a- ro, ta-to mój, ta-to mój, ram tam tam, ram tam tam.
  • Czy wiesz jak można sobie poradzić z hałasem?
  • Praca z KP2.36.
  • „Ucho”- wykonanie modelu ucha z plasteliny.
  • Pokoloruj.

 

 

TYDZIEŃ 11-15.05.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA : " WRAŻENIA I UCZUCIA"

  • Praca z KP2.37
  •  „Deszczowy kij”- wykonaj instrument. Instrument będzie z rolki po ręcznikach papierowych. Zaklej dno rolki kwadratowymi kawałkami papieru, posmarowanymi klejem. Przygotuj miseczki z nasionami lub kaszami. Chwytem pęsetkowym przyklej nasiona do wnętrza tuby. Zaklej otwór tuby drugim kwadratowym kawałkiem papieru. Mocno ściskaj miejsca, aby papier dobrze przywarł do tuby. Całość owiń folią aluminiową.
  • Nauka piosenki pt.” Piosenka o beksie”.

 

Piosenka o beksie

Czeka nas dzisiaj nie lada gradka,

Bo w tej piosence będzie zagadka:

Jak się nazywa osoba, która

Płacze, jak ciemna chmura?

 

Płacze, gdy każą umyć ci szyję.

Płacze, gdy chudnie; płacze, gdy tyje.

Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa.

Jak się nazywa? Beksa!

 

Beksa, to jest taka dama,

Co bez przerwy robi dramat.

Zawsze nie tak, zawsze źle,

Beksa ciągle mówi be.

Beksa, to jest taka pani,

Co się nie uśmiechnie za nic.

Nie ma mowy, nie ma nie,

Beksa ciągle mówi be.

 

Czeka nas dzisiaj trudne zadanie:

Jak wygnać z beksy to jej płakanie?

Jaką tu radę znaleźć dla beksy?

Uśmiech tu jest najlepszy.

 

Bekso, spróbuj, a zobaczysz,

Ile uśmiech w życiu znaczy.

Tylko ten się czuje źle,

Kto bez przerwy mówi be.

 

                   https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY

  • Jak myślisz „co można  zrobić, gdy chce  się płakać ?”
  • Czy wiesz co to jest ciemność?
  • Posłuchaj wiersza pt. „ Ciemnego pokoju nie trzeba się bać” i odpowiedz na pytania.

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
Bo w ciemnym pokoju czar może się stać...
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
Lampa Aladyna czasem się świeci...
Ach , w ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek.
Spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek...
Ach, w ciemnym pokoju podobno na pewno
Zobaczyć się można ze Śpiącą Królewną...
Ach, w ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę
Opowiedzieć gotów najciekawszą  bajkę,
Wysoka czapla chodzi wciąż po desce
I pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?

  • Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać ?
  • Jakie postacie z bajek możemy sobie wtedy wymyślić?
  • Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju?
  • Czy to jest miłe?
  • „Straszydło”- praca z W.49.
  • Jak myślisz, kto może nam pomóc gdy się boimy?
  • Posłuchaj opowiadania pt. „ Zły sen”

 

  • Praca z KP.2.38
  • „O czym opowiada nam muzyka?”- słuchanie utworu pt. „ W grocie króla gór Edvarda Griega.

             https://www.youtube.com/results?search_query=w+grocie+kr%C3%B3la+g%C3%B3r+edwarda+griega+

  • Narysuj to co sobie wyobraziłeś/aś podczas słuchania utworu.
  • Pokoloruj obrazki.

 

TYDZIEŃ 18-22.05.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA :" ŚWIĘTO MAMY I TATY"

  • Zaczynamy od poruszania się.

            https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

  • „Kocham Mamę!”-  powiedz co lubisz w swojej mamie ?
  • „Ramka dla mamy”-praca z W.50
  • „Kocham Tatę!”-powiedz co lubisz w swoim tacie?
  • „Opaski indiańskie „- praca z W. 51-52
  • „Halo słyszysz mnie ?”- Wykonanie telefonów z kubeczków. Każdy musi mieć dwa kubeczki np. po jogurtach i sznurek. Rodzice pomagają zrobić otwory w kubeczkach. Musicie przewlekać przez nie sznurek  i próbujecie zrobić na jego końcach supły w taki sposób, aby sznurek nie wypadł z kubeczków.
  • A teraz porozmawiamy o rodzeństwie. Czy wiecie, co to jest rodzeństwo? Czy macie rodzeństwo?

    

  • Co najbardziej lubisz robić ze swoim bratem lub siostrą?
  • „Piknik”- praca z KP2.39
  • „Chcę  być jak mama, chce być jak tata!”- a teraz wstańcie i spróbujcie naśladować swoją mamę i swojego tatę.
  • „Co robimy razem?”- opowiedz jak spędzasz czas ze swoją rodziną? Czy jest coś co najbardziej lubisz?
  • „Na biwaku”- praca z KP2.40
  • „Kocham Cię Mamo, kocham Cię Tato!”- proszę przygotować, kartki papieru, farby, pędzle, kubek z wodą. A teraz do dzieła. Zamknijcie oczy i spróbujcie sobie wyobrazić jakie kolory kojarzą Wam się ze słowem mama i tata. Otwórzcie oczy  i za pomocą farb spróbujcie namalować to, co sobie wyobraziliście. Malujecie farbami.
  • „ Czego można życzyć rodzicom?”- spróbuj ułożyć życzenia dla swoich rodziców.
  • Narysuj portret mamy i taty.
  • Wykonaj zadania:

 

TYDZIEŃ :25-29.05.2020r.

JEDNOSTKA TEMATYCZNA: "DZIEŃ DZIECKA"

  • Ćwiczenia buzi: powtarzamy a, o ,e ,i , u  ( głośno, cicho).
  • Czy wiesz jakie są Twoje prawa i obowiązki?
  • Posłuchaj wiersza Janusza Korczaka pt.” Prawa dziecka”.

 Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla Was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie.

  • Wykonaj „Przeplatankę”- praca z W.53.
  • Czy znasz kogoś kto ma inny kolor skóry niż Ty?
  • Czy znasz kogoś kto mówi inaczej niż Ty?
  • „Mój dzień w Polsce”- Narysuj na kartce A5 jedną czynność, którą lubisz wykonywać codziennie.
  • „Dzieci z różnych zakątków świata”- praca z KP2.41.  
  •  

  • Czy wiesz jak trzeba się zachować będąc u kogoś w gościach?
  • Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy pt. „Kwoka” i odpowiedz na pytania.

 

"KWOKA"

Proszę pana, pewna kwoka

Traktowała świat z wysoka

I mówiła z przekonaniem:

„Grunt to dobre wychowanie!”

Zaprosiła raz więc gości,

By nauczyć ich grzeczności.

Osioł pierwszy wszedł, lecz przy tym

W progu garnek stłukł kopytem.

Kwoka wielki krzyk podniosła:

„Widział kto takiego osła?!”

Przyszła krowa. Tuż za progiem

Zbiła szybę lewym rogiem.

Kwoka, gniewna i surowa,

Zawołała: „A to krowa!”

Przyszła świnia prosto z błota.

Kwoka złości się i miota:

„Co też pani tu wyczynia?

Tak nabłocić! A to świnia!”

Przyszedł baran. Chciał na grzędzie

Siąść cichutko w drugim rzędzie,

Grzęda pękła. Kwoka wściekła.

Coś o łbie baranim rzekła

I dodała: „Próżne słowa,

Takich nikt już nie wychowa,

Trudno… Wszyscy się wynoście!”

No i poszli sobie goście.

Czy ta kwoka, proszę pana,

Była dobrze wychowana?

               * Dlaczego kwoka zaprosiła gości?

               *Co zrobił :osioł, krowa, świnia, baran?

               *Co zrobiła gospodyni –kwoka?

  • „Do celu”- wyznacz sobie linie, ustaw się na niej jako linia startu. Następnie obierz cel, do którego możesz rzucić za pomocą piłki.
  • A czy wiesz co to jest marzenie? Czy Ty masz jakieś marzenie?
  • Nauka piosenki pt. „ Jestem podróżnikiem”. Sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

1. Zapakuje plecak

i w podróż wyruszę,

a dlaczego? A dlaczego/

bo świat poznać muszę.

Szlak mojej wędrówki

Już narysowany.

Jedna małpkę mam dla ciebie,

A druga dla mamy.

 

2. Na żaglówce z kory

przepłynę kałużę.

I na wyspie podwórkowej

Zatrzymam się dłużej.

Potem w piaskownicy

Poszukam oazy.

Na pustyni przecież wszystko

Może się wydarzyć.

  • Czy Ty potrafisz być cierpliwy i poczekać na swoją kolej podczas rozmowy?
  • Posłuchaj wiersza Dominiki Niemiec pt.” Nauka cierpliwości”

 

Gramy w planszówkę

przesuwamy pionek raz i dwa

najpierw rzuć kostką Ty,

potem znów rzucę ja .

Ty będziesz pierwsza mamo,

następnie się zamienimy.

A jeszcze chwilkę później

W coś się zabawimy

Może weźmiemy kredę?

Będę rysować motyle

Wezmę niebieską i żółtą

Ale dam Ci jedną za chwilę

Bo przebywając w grupie

To bardzo ważna sprawa

Trzeba być cierpliwym i się dzielić

-to nauka a nie tylko zabawa.

                  * W co miały zamiar się bawić?

                 *Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi?

                 *Czy podczas zabawy dzielicie się z innymi?

  • 'Klocki" -praca z
  • Pokoloruj.


Ostatnia aktualizacja: 2020-05-26